arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۷

حزب راست افراطی آلمان، خواستار خروج برلین از اتحادیه اروپا شد

روزنامه دیلی میل گزارش داد که حزب راست افراطی 'آلترناتیو برای آلمان' در اعتراض به آنچه گسترش نفوذ اسلام و ورود بی رویه مهاجران به اروپا عنوان کرد، خواستار خروج آلمان از اتحادیه اروپا و به عبارتی 'دکسیت' شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب راست افراطی آلمان، خواستار خروج برلین از اتحادیه اروپا شداین حزب آلمانی تهدید کرده است که اگر بروکسل(مقر اتحادیه اروپا) جلوی گسترش و نفوذ اسلام و ورود بیشتر مهاجران مسلمان به قاره اروپا را نگیرد، آنها بیش از پیش خواهان خروج آلمان از اتحادیه اروپا می شوند.این حزب پیشتر خواستار برگزاری همه پرسی در مورد عضویت آلمان در واحد پول اروپا شده بود. 
حزب راست افراطی آلترنانیو برای آلمان (AFD) یک تشکل محافظه‌کار است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس و خواهان بازگشت به ارزش های سنتی اروپا از جمله در نهاد خانواده، تربیت کودکان و مواردی همچون ممنوعیت سقط جنین است. طرفداران این حزب همچنین بشدت مخالف سیاست های مرکل و در مقایس بزرگتری سیاست های اتحادیه اروپا در پذیرش مهاجران مسلمان بوده و آن را مقدمه ای برای گسترش و نفوذ اسلام در قاره اروپا می دانند.
بر اساس این گزارش، پلیس آلمان امروز از انفجار مقابل دفتر حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در ایالت زاکسن خبر داد. 
پلیس هنوز اطلاعاتی در خصوص مظنونان احتمالی این حادثه ارائه نداده، اما یادآورشد که انگیزه‌های سیاسی احتمالی پشت این اقدام را بررسی می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان