arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

تایوان از جامعه‌ جهانی برای مقابله با چین درخواست کمک کرد

«سای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان در واکنش به سخنان «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در خصوص پیوستن مجدد دو کشور به یکدیگر، از جامعه جهانی درخواست حمایت کرد و گفت کسی نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد که تایوان جزئی از چین بوده و مردم دوسوی تنگه تایوان باید خواهان «بهم پیوستن مجدد» دو کشور باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهور تایوان با تهدید خواندن سخنان رئیس‌جمهور چین از جامعه‌ جهانی درخواست کمک کرد.

به گزارش فارس، «سای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان در واکنش به سخنان «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در خصوص پیوستن مجدد دو کشور به یکدیگر، از جامعه جهانی درخواست حمایت کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» رئیس‌جمهور تایوان روز شنبه، در پی تهدیدات جدید چین، حمایت بین‌المللی جهت دفاع از آن‌چه دموکراسی و سبک زندگی این جزیره نامید را خواستار شد. اظهارات سای یک روز پس از آن گفته شد که شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین گفت کسی نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد که تایوان جزئی از چین بوده و مردم دوسوی تنگه تایوان باید خواهان «بهم پیوستن مجدد» دو کشور باشند.

سای در شهر «تایپه» با اشاره به تهدیدات چین در خصوص استفاده از زور جهت تحت کنترل درآوردن تایوان به خبرنگاران گفت: «امیدواریم جامعه‌ جهانی این موضوع را جدی بگیرد و حمایتش از ما را اعلام و به ما کمک کند».

وی افزود اگر جامعه‌ جهانی از یک کشور دموکراتیک تحت تهدید حمایت نکند «شاید لازم باشد این سوال را بپرسیم که سپس نوبت کدام کشور خواهد بود؟».

تایوان حساس‌ترین مسئله برای چین است و پکن آن را سرزمین مقدس خود می‌داند. از زمان انتخاب شدن سای از حزب پیشرو دموکراتیک استقلال طلب در سال 2016، شی فشار بر این جزیره را افزایش داد.

رئیس‌جمهور شی روز چهارشنبه گفته بود چین حق خود را برای اعمال زور در تحت کنترل درآوردن تایوان حفظ خواهد کرد اما برای دست‌یابی مسالمت‌آمیز به «بهم پیوستن مجدد» این جزیره به خاک چین تلاش خواهد کرد.

نظرات بینندگان