arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

هشدار بولتون به سوریه درباره "استفاده از تسلیحات شیمیایی"

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از سفر خود به تل آویو گفت: به طور قطع هیچ تغییری در مواضع آمریکا علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط سوریه ایجاد نشده است.حکومت اسد نباید درباره این مسئله هیچ توهمی داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا خطاب به دولت دمشق مدعی شد، سوریه نباید خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را به مثابه فرصتی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی تلقی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از سفر خود به تل آویو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به طور قطع هیچ تغییری در مواضع آمریکا علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط سوریه ایجاد نشده است.

او ادامه داد: همچنین به طور قطع هیچ تغییری در موضع ما در این باره ایجاد نشده که هر گونه استفاده از تسلیحات شیمیایی با پاسخ بسیار محکم ما مواجه نشود و این همان رویه‌ای است که ما پیش از این دو بار در پیش گرفته‌ایم.

مشاور امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد:‌ حکومت اسد نباید درباره این مسئله هیچ توهمی داشته باشد.

بولتون اضافه کرد: در حالیکه ما درباره روند خروج نیروها از سوریه و شرایط مربوطه شفاف سازی می‌کنیم، نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که حکومت اسد اقدامات ما را حمل بر این کند که موضع ما در خصوص مخالفت با استفاده از تسلیحات کشتار جمعی تضعیف یافته است.

نظرات بینندگان