arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

محققان برای تقویت حافظه چه راهی پیشنهاد می کنند؟

طبق نتایج جدید، تحرک فیزیکی علاوه بر بدن و مغز، برای افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف هم سودمند است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق نتایج جدید، تحرک فیزیکی علاوه بر بدن و مغز، برای افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف هم سودمند است.

 غالبا در افراد با افزایش سن، مهارت های فکری و حافظه هم کاهش می یابد. اختلال شناختی خفیف شدت کمتری نسبت به دمانس (زوال عقل) دارد. اما محققان معتقدند اختلال شناختی خفیف ممکن است منجر به زوال عقل شود.

دکتر «رونالد پترسون»، سرپرست تیم تحقیق از کلینیک مایو در ایالت مینه سوتا آمریکا، در این باره می گوید: «جالب است که ورزش می تواند به بهبود حافظه در این مرحله کمک کند، چراکه هرکسی در هر شرایطی می تواند ورزش کند و ورزش کردن برای سلامت عمومی هم فایده دارد.»

وی در ادامه می افزاید: «از آنجائیکه اختلال شناختی خفیف به مرور تبدیل به زوال عقل می شود، مهم است که این اختلال زودتر از موعد تشخیص داده شود.»

محققان دریافته اند بیش از ۶ درصد افراد دهه ۶۰ سال و بیش از ۳۷ درصد افراد ۸۵ سال به بالا مبتلا به اختلال شناختی خفیف هستند.

پترسون می گوید: «توجه کنید که اگر دچار فراموشی می شوید و در انجام برخی وظایف دچار مشکل هستید، حتما به پزشک مراجعه نمایید و آن را بخشی از روند عادی افزایش سن تلقی نکنید.»

در دستورالعمل جدید که از سوی انجمن آلزایمر آمریکا تایید شده است، عنوان می شود که پزشکان باید به افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف ورزش منظم را تجویز کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان