arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

تامین تجهیزات نوین در یگانهای حفاظت دستگاه‌های دولتی

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: تلاش نیروی انتظامی این است که تجهیزات نوین در اختیار یگانهای حفاظت دستگاه های دولتی قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: تلاش نیروی انتظامی این است که تجهیزات نوین در اختیار یگانهای حفاظت دستگاه های دولتی قرار گیرد.

 سردار حمید عطایی در حاشیه بازدید از یگان محیط زیست کشور که امروز در سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: براساس آن چه به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است تشکیل یگان حفاظت جزو ضروریات کار نیروی انتظامی و سازمانهای مرتبط است. در این میان وظیفه نیروی انتظامی تشکیل یگانها، حفاظت، نظارت بر کنترل در حوزه اقدامات پلیسی و آموزش وتوجیه یگانهای مرتبط با مأموریت مشترک بین ناجا و دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به این که آموزش یکی از وظایف اصلی پلیس است، گفت: در حوزه ساختار نیز کمک می‌کنیم تا ساختار مناسب با نوع مأموریت‌ها در یگانها شکل بگیرد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: تلاش داریم تا بتوانیم تجهیزات جدید و نوین را در دستگاه‌هایی که دارای یگان حفاظت هستند تأمین کنیم و اشکالات و ایراداتی که در این راستا پیش می‌آید رفع نقص کنیم.

وی تاکید کرد: آموزش یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های ناجا است که با تشکیل قرارگاه جهاد آموزش سعی داریم در بدنه ناجا و همچنین در یگانهای حفاظت که کار ضابطین را انجام می‌دهند گامهای موثری در حوزه آموزش برداریم.

سردا عطایی اظهار کرد: در حوزه تجهیزات، یگان دستگاه ها ملزم هستند تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق اعتبارات داخلی تأمین کنند؛ اما برخی تجهیزات ارزبری دارد و برخی نیز دارای قیمتهای بالایی است. در این راستا ناجا و نیروهای مسلح کمک می‌کنند تا یگانها به تجهیزات جدید مجهز شوند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان این که در حوزه تجهیزات با صنایع دفاع کار می‌کنیم، ادامه داد: قاعدتا تلاش نیروهای انتظامی و فرماندهی ناجا این است که به تجهیزات نوین دست یابند ضمن این که در حوزه حراست و حفاظت نباید فعالیت‌ها انسان محور باشد بلکه می توان از برخی تجهیزات جدید مثل پهپاد و هلی‌شات برای کنترل حفاظت استفاده کرد. البته این گونه تجهیزات نیاز به مجوزهایی دارند و نیروی انتظامی تلاش می کند که این تجهیزات را در مجموعه یگانها داشته باشیم.

سردار عطایی با بیان این که بهره برداری از جلیقه ها دارای استاندارهای متفاوتی است گفت: برخی جلیقه ها ویژه هستند و معمولا در درگیریهای مسلح استفاده می‌شود و برخی جلیقه‌ها نیز وزن سبکتری دارند. بنابراین با توجه به نوع عملیات و مأموریت‌ها این جلیقه‌ها در اختیار یگان و فرد به کار گیرنده قرار داده می شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان