arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

آنکارا: اظهارات بولتون در مورد حمله ترکیه به کردها غیرمنطقی است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هرگونه ادعا در زمینه حمله به کردهای غیرنظامی ساکن در مرزهای کشورش با سوریه را رد کرد و گفت: آنکارا تنها به عناصر داعش و گروه‌های «پ‌.‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» حمله می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به سخنان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هرگونه ادعا در زمینه حمله به کردهای غیرنظامی ساکن در مرزهای کشورش با سوریه را رد کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه عصر یکشنبه گفت که آنکارا تنها به عناصر داعش و گروه‌های «پ‌.‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» حمله می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «ابراهیم کالین» سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این زمینه گفت، ادعای هدف گرفتن غیر نظامیان کرد از سوی ترکیه «غیر منطقی» است.

اظهارت سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که در دیدار آتی با مقام‌های ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، تاکید خواهد کرد کردها باید محافظت شوند.

بر این اساس، یگان‌های مدافع خلق رابطه نزدیکی با پ.ک.ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) دارد و پ.ک.ک نیز از سوی آنکارا گروهی تروریستی محسوب می‌شود.

بولتون روز شنبه به دستور رئیس جمهور آمریکا برای رایزنی درباره آخرین تحولات سوریه و با توجه به خروج نظامیان آمریکا از این کشور وارد منطقه شد.

بولتون که به قدس اشغالی سفر کرده، درباره شرایط جاری در سوریه گفت: «قبل از هماهنگی کامل (آنکارا با واشنگتن)، خواهان هیچ اقدام نظامی ترکیه در سوریه نیستیم.»

نظرات بینندگان