arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

اعتراض رضا کیانیان به وزارت ارشاد

وزارت فرهنگ وارشاد، به شکل علنی فیلم ها را توقیف می‌کند  و علنی از نمایش آن جلوگیری می کند. ولی هیچ وقت علنی از عمل توقیف دفاع نمی کند. من به عنوان تماشاگر سینما حق دارم که بدانم، چرا وزارت فرهنگ و ارشاد مرا از دیدن چنین فیلم هایی محروم می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

علنی فیلم ها را توقیف می کند و علنی جلوی نمایش آنها را می گیرند!

به گزارش «انتخاب»،با گذشت چند روز از اعتراض های آتشین محسن امیر یوسفی کارگردان «آشغال های دوست داشتنی» در نشست اعلام فیلم های راه یافته به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، رضا کیانیان درباره توقیف فیلم های سینمایی در اینستاگرامش نوشت:

چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تکلیف فیلم های توقیف شده در این چند سال را روشن نمی کند؟ فیلم «اشغال های دوست داشتنی»، چه ایراد هایی دارد که چند سال است به این شکل با آن برخورد می شود و به آن اجازه اکران داده نمی شود؟ وزارت فرهنگ وارشاد، به شکل علنی فیلم ها را توقیف می‌کند  و علنی از نمایش آن جلوگیری می کند. ولی هیچ وقت علنی از عمل توقیف دفاع نمی کند. من به عنوان تماشاگر سینما حق دارم که بدانم، چرا وزارت فرهنگ و ارشاد مرا از دیدن چنین فیلم هایی محروم می کند.

سامان مقدم کارگردان فیلم «صد سال به این سال ها» می‌گوید این فیلم سال هاست با داشتن پروانه نمایش اجازه اکران ندارد! چرا؟
وزارت فرهنگ وارشاد لازم است یک بار برای همیشه تکلیف این بلاتکلیفی ها را روشن کند.

پس از دستور وزیر سابق ارشاد درباره اکران فیلم های توقیفی، چند فیلم از جمله «خانه دختر» و «عصبانی نیستم» توانستند پس از سال ها رنگ پرده سینماها را ببینند. اما تاکنون این اتفاق برای «آشغال های دوست داشتنی» رخ نداده که منجر به اعتراض های مکرر کارگردان آن شده است.

نظرات بینندگان