arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

ورود چهار داروی گیاهی جدید دانش بنیان در حوزه پوست، مغز و اعصاب و داخلی به بازار دارویی کشور‎

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت «ترانه‌های شفابخش طبیعت» از عرضه محصولات این شرکت دانش‌بنیان که در حوزه تحقیق و توسعه داروهای گیاهی و کشت گیاهان دارویی فعال است، به بازار خبر داد.

به گزارش انتخاب،علی مازوجی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: چهار محصول به شکل داروهای گیاهی ازسوی شرکت «ترانه‌های شفابخش طبیعت» تولید و تجاری‌سازی شده است که از وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مجوز ساخت و کد IRC دارند.

مدیرعامل شرکت «ترانه‌های شفابخش طبیعت» مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دو محصول از این شرکت که به‌شکل کِرِم تولید شده، از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأییدیه دانش‌بنیان دارند. دو محصول دیگر شامل کپسول و دمنوش در آستانه دریافت تأییدیه شرکت‌های خلاق هستند. این چهار محصول همگی از گیاه دارویی آب‌بشقابی برای نخستین‌بار در کشور و خاورمیانه ساخته شده‌اند.

ورود چهار داروی گیاهی جدید دانش بنیان در حوزه پوست، مغز و اعصاب و داخلی به بازار دارویی کشور‎

عضو هیئت‌علمی و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کِرِم «پیلیسنت» ترک‌ها و کشیدگی‌های پوستی یا همان استرچ‌مارک‌ها را ترمیم می‌کند، جای زخم را از بین می‌برد و در جوان‌سازی و سفیدسازی پوست بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت «ترانه‌های شفابخش طبیعت» با معرفی محصول دوم افزود: کِرِم دوم «درماسنت» نامیده می‌شود که طول درمان زخم‌ها شامل بریدگی، سوختگی و پس از جراحی‌ را به یک‌سوم کاهش و به کاهش عمق چروک‌های پوستی و برطرف‌کردن نقاط تیره پس از آکنه‌ها کمک می‌کند. اکنون همه این محصولات وارد داروخانه‌های کشور شده و هم‌وطنان عزیز می‌توانند آنها را تهیه کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن یادآور شد: محصولی دیگر به‌شکل کپسول تهیه شده، باعث افزایش طول عمر، شادابی و تقویت قوای عمومی بدن می‌شود. در واقع این کپسول و محصولات دیگر از مهندسی معکوس نمونه‌های خارجی تهیه شده و این دارو استرس و اضطراب را به قدرت داروی «دیازپام» کاهش می‌دهد؛ علاوه‌بر‌این، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و درنتیجه، افرادی که این محصول را مصرف می‌کنند، در برابر امراض مختلف ایمن می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: افزایش کلاژن خون، جوان‌سازی پوست و بهبود زخم‌های گوارشی ازجمله کارایی‌های این کپسول است و در میزان توانایی بدنی هر فرد، نقش بسزایی دارد؛ به‌واقع باید گفت با استفاده از این کپسول، قدرت و توان عمومی بدن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت «ترانه‌های شفابخش طبیعت» گفت: دمنوش تولیدشده در این شرکت که مجوز دارویی دارد، باعث افزایش حافظه، ادراک و یادگیری می‌شود. با استفاده از این دارو، فراموشی‌های روزمره درمان و از پیشروی بیماری آلزایمر در مراحل ابتدایی جلوگیری می‌‌شود. حتی کودکان مبتلا به کندذهنی در صورت مصرف این دارو نتایج مثبتی را نشان خواهند داد.

مازوجی از کشت زراعی گیاه آب‌بشقابی و تهیه نشان استاندارد این گیاه برای نخستین‌بار در کشور در استان گیلان خبر داد.

نظرات بینندگان