arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

اطلاع رساني شفاف لازمه حيات بنگاه هاي اقتصادي

ارتباطات نزدیک تر و همراه با درک متقابل بنگاه هاي اقتصادي و رسانه ها بسیاری از نارسایی ها در تعاملات دوطرف را حل خواهد كرد و به اطلاع رسانی دقيق، شفاف و به موقع در رونق توليد و اصلاح روندهای نادرست در تصمیم گیری ها، اجراي پروژه هاي توسعه محصول و معرفي محصولات جديد کمک زيادي خواهد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعامل منطقي بنگاه های اقتصادی با رسانه های جمعي در عصر دانایی و ارتباطات ضرورتي انكارناپذير است و مدیران اقتصادی مي توانند با شناخت صحيح مکانیزم و کارکرد رسانه ها به درستی از ظرفيت هاي موجود آن ها استفاده کنند.

مدیران بنگاه هاي توليدي با شناخت علمی کاركرد رسانه ها و توجه به اقتصاد رسانه و نگاه منطقی به آن مي توانند از نقش اطلاع رساني و فرهنگ سازي رسانه ها در تولید و اشتغال بهره ببرند.

امروزه رسانه ها در پیشبرد اهداف و برنامه هاي اقتصادي و توليد محصولات، نقشی به مراتب مهم تر از پول را براي بنگاه هاي اقتصادي بازي مي كنند و با شفاف سازي عملكرد بنگاه ها و نفوذ منطقي در افکار عمومی، بازاري مناسب براي محصولات توليدي به وجود خواهند آورد.

رسانه ها می توانند نقش موثری در فرهنگ سازی براي حمايت از توليدات داخلي در راستاي اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این حمايت ملي را تبدیل به بینش عمومی کنند تا به اصلاح رفتارهای اقتصادی شهروندان و مردم در استفاده از توليدات داخلي منجر شود.

ارتباطات نزدیک تر و همراه با درک متقابل بنگاه هاي اقتصادي و رسانه ها بسیاری از نارسایی ها در تعاملات دوطرف را حل خواهد كرد و به اطلاع رسانی دقيق، شفاف و به موقع در رونق توليد و اصلاح روندهای نادرست در تصمیم گیری ها، اجراي پروژه هاي توسعه محصول و معرفي محصولات جديد کمک زيادي خواهد كرد.

اطلاع رساني شفاف و به دور از بزرگ نمايي در برخورد با اصحاب رسانه و خبرنگاران، با رويكرد تعامل دوطرفه و اقناعي از ضرورت هاي هر بنگاه اقتصادي است كه مخاطبان زيادي در قالب مشتريان بالفعل و بالقوه دارند. نمونه بارز آن را مي توان به اطلاع رساني شفاف و ارتباط رو در رو و بي واسطه مديرعامل و مديران ارشد سايپا با رسانه ها و برخي از مشتريان معترض نسبت به تاخير در تحويل خودروهاي توليدي و اقدامات جاري و آينده سايپا اشاره كرد. از اين رو حركت سايپا در برخورد با رسانه هاي جمعي را به فال نيك مي گيريم كه اين خودروساز داخلي در دوره جديد از اين حيث نقش فعالانه اي را ايفا مي كند .

آنگونه كه عملكرد مديرعامل سايپا طي دو ماه حضور در اين مجموعه نشان مي دهد، صراحت، شفافيت و تعامل دوسويه در ارتباط با رسانه ها، محور اصلي استراتژي سايپا در ارتباط با رسانه هاي جمعي است كه در همه سطوح سازمان بزرگ سايپا با جديت دنبال خواهد شد و از اين پس شاهد ارتقاي سطح تعامل دوجانبه اين خودروساز با رسانه هاي جمعي به نمايندگي از افكار عمومي و مشتريان خواهيم بود.

محمدرضا سروش مديرعامل و مديران ارشد سايپا نشان دادند از اينكه پاسخگوي رسانه ها بوده و به مشتريان متعهد باشند، همواره استقبال مي كنند و اطلاع رساني توام با مسئوليت پذيري در قبال تصميم هاي گذشته و حال مديران سايپا را با جديت هرچه تمام تر پيگيري و دنبال مي كنند.

اميدوار هستيم تعامل منطقي و شفاف سايپا با رسانه ها، در همه سازمان ها و بنگاه هاي اقتصادي گسترش يابد و با اعتقاد به نقش و جايگاه رسانه ها به عنوان ركن اساسي توسعه و مشتريان و ذي نفعان به عنوان صاحبان اصلي يك بنگاه اقتصادي، تعاملات بنگاه ها و سازمان ها و اصحاب رسانه به كيفيت استانداردهاي ارتباطي جهان ارتباطات برسد.
امير عالي زاده

نظرات بینندگان