arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

وزیر دفاع ترکیه: هدفمان یگان‌های مدافع خلق و داعش است نه برادران کرد سوری

آکار وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا گفت: مبارزه نیروهای مسلح ترکیه علیه برادران کردی که صدها سال در کنار یکدیگر نان خورده و زندگی کرده‌ایم، نیست.مبارزه نیروهای مسلح ترکیه علیه برادران کرد، عرب و ترکمن نیست، بلکه علیه گروه‌هایی مانند داعش، یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک است که اقلیت‌های دینی و قومیتی را تهدید می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا گفت: مبارزه نیروهای مسلح ترکیه علیه برادران کردی که صدها سال در کنار یکدیگر نان خورده و زندگی کرده‌ایم، نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: مبارزه نیروهای مسلح ترکیه علیه برادران کرد، عرب و ترکمن نیست، بلکه علیه گروه‌هایی مانند داعش، یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک است که اقلیت‌های دینی و قومیتی را تهدید می‌کنند.

اخیرا جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد: سربازان آمریکایی تنها به شرطی از سوریه خارج می‌شوند که ترکیه امنیت کردها را تضمین کند.

پس از این اظهارات بلافاصله، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: اظهاراتی مانند اینکه ترکیه کردها را مورد هدف قرار می‌دهد "خارج از عقل و منطق" است. هدف ترکیه مبارزه با داعش، یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک است.

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی درباره روند مبارزه علیه تروریسم در سوریه گفت: مبارزات ما علیه تروریسم با عزمی راسخ ادامه دارد.

آکار ادامه داد: همکاری با یک گروه تروریستی برای از بین بردن گروه تروریستی دیگر یک اقدام بسیار اشتباه و چالش برانگیز است. یگان‌های مدافع خلق به عنوان شاخه سوری پ.ک.ک به بهانه مبارزه با داعش به دنبال تجزیه سوریه و ایجاد یک دولت خود مختار در سوریه هستند.

وی اضافه کرد: ترکیه هرگز اجازه نمی‌دهد که در شمال عراق و سوریه کریدورهای تروریستی ایجاد شود. ترکیه به مبارزه با گروه‌های تروریستی با عزمی راسخ ادامه خواهد داد.

آکار افزود: بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ عملیات سپر فرات انجام گرفت که توسط نیروهای مسلح ترکیه بیش از ۳۰۰۰ تروریست تندرو خنثی کرده است.

وزارت کشور اعلام کرد: با تاسیس ثبات و امنیت منطقه‌ای در سوریه ۳۰۰ هزار سوری به کشورشان بازگشته‌اند.

نظرات بینندگان