arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

برف سنگین در اروپا جان ۱۲ نفر را گرفت

بارش سنگین برف و وضعیت نامساعد جوی که مناطقی از اروپا را فراگرفته به کشته شدن دست‌کم ۱۲ تن منجر شده‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بارش سنگین برف و وضعیت نامساعد جوی که مناطقی از اروپا را فراگرفته به کشته شدن دست‌کم ۱۲ تن منجر شده‌ است.

 در مناطق "آلپین" (هشت کشور اروپایی که رشته کوه آلپ در آن‌ها قرار دارد) به دلیل بارش سنگین برف و وزش باد، پرواز هواپیماها با تاخیر انجام می‌شود و صدها نفر را سرگردان شده‌اند. همچنین خطر وقوع بهمن در مناطق کوهستانی افزایش یافته است.

تلاش‌ها برای یافتن اجساد چهار کوهنورد که در نروژ دچار حادثه شده بودند به دلیل بارش شدید برف و دامنه دید پایین به سختی انجام می‌شود.

در اتریش نیز صدها نفر به دلیل مسدود شدن مسیرهای ارتباطی در خانه‌های خود حبس شده‌اند و در برخی از مناطق این کشور شکستن تنه درختان و تیرهای برق به قطعی برق منجر شده‌ است. مدارس در برخی از مناطق برای دومین روز تعطیل اعلام شده و پس از فروریختن سقف برخی از ساختمان‌ها به مالکان توصیه شده برف پشت‌بام‌ها را پارو کنند.

دوشنبه شب نیز ۱۱ کوهنورد در آلمان که در برف گرفتار شده بودند نجات پیدا کردند. همچنین در سوئیس، اتریش و آلمان چندین نفر به دلیل سقوط بهمن جان خود را از دست داده‌اند. مقامات هشدار داده‌اند با ادامه بارش برف احتمال سقوط بهمن همچنان وجود دارد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در هلند نیز پروازهای فرودگاه شیپخول آمستردام روز گذشته (سه‌شنبه) با تاخیر انجام گرفت یا لغو شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان