arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

عوارض جراحی تیروئید

جراحی برداشتن تمام یا بخشی از غده تیروئید می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد تا جایی که حتی بیمار را روانه بیمارستان کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جراحی برداشتن تمام یا بخشی از غده تیروئید می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد تا جایی که حتی بیمار را روانه بیمارستان کند.

این عوارض جانبی شامل گزگز کردن انگشت‌هاست که می‌تواند به لرزش و گرفتگی در تمامی عضلات بدن از جمله قلب و ماهیچه‌های اطراف ریه منجر شود.

به گفته پزشکان آمریکایی اطلاعات بدست آمده از عوارض جانبی جراحی تیروئید مستقیما به خدمات مراقبتی مربوط است و لازم است بیمارانی که با میزان ریسک بالا و مشکلات ناشی از جراحی روبرو هستند بیشتر تحت درمان و مراقبت باشند.

جراحی برداشتن تیروئید معمولا عملی بی‌خطر محسوب می‌شود. هرچند، برخی از عوارض جانبی آن به حدی شدید است که به بستری کردن بیمار منجر می‌شود.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۲۳ هزار بیمار که جراحی تیروئید داشته‌اند مورد بررسی قرار گرفت. این جراحی‌ها به منظور درمان سرطان، گواتر یا کنترل تیروئید پرکار انجام گرفته است.

در مجموع چهار درصد از این بیماران در ظرف ۳۰ روز دوباره در بیمارستان بستری شدند و بیشتر این بیماران در ظرف یک هفته پس از جراحی دوباره در بیمارستان پذیرش شدند.

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: هر سال حدود ۱۰۰۰ بیمار به دلیل شدید بودن عوارض ناشی از جراحی تیروئید روانه بیمارستان می‌شوند اگرچه این رقم در مطالعه اخیر چهار درصد کمتر از آمار بدست آمده در مطالعات دیگر است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، پایین بودن سطح کلسیم شایع‌ترین عارضه جانبی این جراحی است و معمولا به دلیل آسیب دیدن یا برداشتن غده پاراتیروئید بوجود می‌آید. این مشکل با مصرف قرص کلسیم قابل درمان است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان