arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

کارگردان بانوی عمارت: "بانوی عمارت۲" ساخته نمی شود

حمیدنژاد کارگردان بانوی عمارت درباره ساخته نشدن بانوی عمارت ۲، گفت: من وسواس خاصی در سریال سازی دارم و اگر کار بعدی ضعیف و یا ناموفق باشد از عمارت ۲ خبری نیست. ساخت عمارت ۲ به بودجه و کیفیت کار و داشتن پیام و محتواست. اصرار داشتند برآورد‌ها را پایین بیاورند و بودجه ما بیست درصد پایین‌تر از سریال شهری، چون "چرخ و فلک" بود البته در جریان سریال اصلاحات برآورد داشتیم، ولی واقعا سریال‌هایی که روی آنتن هستند بودجه شان از ما بیشتر است و در تخصیص‌ها هم نتوانستند منطقی رفتار کنند و البته همه با این بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. بانوی عمارت با انگیزه و اشتیاق ساخته شد و کمبود بودجه و تخصیص نادرست برای بانوی عمارت مشکل ساز شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


کارگردان بانوی عمارت درباره ساخت فصل دوم این سریال گفت: فعلا قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

کارگردان و هنرمندان «بانوی عمارت» برای پاسخگویی به رسانه‌ها در مرکز همایش‌های صداوسیما حضور پیدا کردند. البته پیش از این حضور، عوامل «بانوی عمارت» به روابط عمومی سازمان صداوسیما رفتند و در 162 پاسخگوی سوالات مردمی بودند.

در این نشست عزیزالله حمیدنژاد کارگردان، مجید مولایی تهیه کننده، احسان جوانمرد نویسنده به همراه بازیگرانی همچون شبنم فرشادجو، مریم مومن و نیکی نصیریان در غیاب صالح میرزا آقایی و حسام منظور حضور پیدا کردند.

عزیزالله حمیدنژاد کارگردان بانوی عمارت در خصوص کم کاری خودش تصریح کرد: نقطه نظراتی دارم باید جذب موضوع و دغدغه خاصی بشوم چه در سینما و تلویزیون بعد کارگردانی می کنم. نوشته احسان جوانمرد برایم لذت بخش بود و دیالوگ نویسی هایش مخاطب پسند بود. اما فیلمسازی به همین سادگی نیست و اگر بانوی عمارت نمی توانست پل خوبی برای ارتباط ما با مخاطب نبود دست به کار نمی شدم و بانوی عمارت ساخته نمی شد.

وی درباره ساخته نشدن بانوی عمارت2، گفت: من وسواس خاصی در سریال سازی دارم و اگر کار بعدی ضعیف و یا ناموفق باشد از عمارت 2 خبری نیست. ساخت عمارت 2 به بودجه و کیفیت کار و داشتن پیام و محتواست.

تهیه کننده بانوی عمارت درباره بودجه این سریال خاطرنشان کرد: اصرار داشتند برآوردها را پایین بیاورند و بودجه ما بیست درصد پایین تر از سریال شهری چون "چرخ و فلک" بود البته در جریان سریال اصلاحات برآورد داشتیم ولی واقعا سریال هایی که روی آنتن هستند بودجه شان از ما بیشتر است و در تخصیص ها هم نتوانستند منطقی رفتار کنند و البته همه با این بحران ها دست و پنجه نرم می کنند. بانوی عمارت با انگیزه و اشتیاق ساخته شد و کمبود بودجه و تخصیص نادرست برای بانوی عمارت مشکل ساز شده بود.

احسان جوانمرد درباره فیلمنامه بانوی عمارت، گفت: جرقه اولیه بانوی عمارت برای یادآوری ادبیات و تاریخ و تمدن مان خورده شد اما نه تاریخ نگاری و سرگرم کننده صرف از آب دربیاید. همیشه سعی کردیم راوی صادق تاریخ باشیم و رویه ای داشتیم الگویی برای کسانی باشد که می خواهند برای تلویزیون کار تاریخی انجام دهند. روی درام متمرکز شویم و غیرمستقیم به تاریخ بپردازیم. مهمترین عامل ارتباط مخاطب با بانوی عمارت استفاده از فاکتور روایت صادقانه بوده است و قرار نیست نکته تاریخی را در قالب بیانیه به مخاطب تحمیل کند. پایبندی کارگردان به فیلمنامه هم حائز اهمیت بود که او اجرای وفادارانه ای داشت و باعث شد با یک روایت و اجرای صادقانه مواجه شویم.

وی درباره واقعیت داشتن شخصیت ها در بانوی عمارت توضیح داد: هیچ کدام از شخصیت ها به جز ناصرالدین شاه و میرزا رضای کرمانی که تعمدا دیالوگ ندارد و پست ها و مقام ها ما به ازای تاریخی ندارند. همه این شخصیت ها ما به ازاها در دوران خودشان داشتند اما سندی در تاریخ ندارند. برخی از شخصیت مولد اقشار و طبقاتی در جامعه آن مقطع بوده اند؛ از شاهزاده های مغضوب و منتقد تا فخرالزمان ها و هم مردم عادی!

حمیدنژاد درباره شباهت نوع پرداختش با آثار علی حاتمی گفت: او کارگردان بی نظیر با مولفه های شکوهمند بود اما این برداشت های شخصی بوده است. اما ما شبیه کسی یا پرداختی نساختیم. من فیلم خودم را با مولفه های خودم ساختم. شاید کسانی این وجه تشابه را مطرح می کنند کارشناسی شده نیست و براساس زمینه دیدن آثار آن کارگردانان است. لباس، معماری و زمینه ها جزو تاریخ هستند و نمی توانیم گونه ای دیگر چنین سریال سازی کنیم.

جوانمرد نویسنده این سریال درباره برخی از شخصیت ها مثل "جواهر" و "بهجت الملوک" تصریح کرد: بهجت اتفاقا یکی از شخصیت های مهم در نمایندگی اقشاری در آن مقطع تاریخ بوده و به دلیل نیاز درام از این نوع شخصیت ها کمک گرفتیم. اثر کاراکتر طلا را از موقعی که ورود می کند تا موقعیت های مختلف در روح درام جاری و ساری است. اتفاقا نبودن ها هیچ اثرش از بودن ها نبود. بخشی از درام نشان دادن این نبودن ها و برجسته کردن این نبودن ها در درام اهمیت دارد. انتخاب فرجام شخصیت ها با ماست و این ها را از ما بگیرید نمی توانیم فصل دو بانوی عمارت را بسازیم. چند نوع نوشته برای فصل دوم بانوی عمارت که در کدام مقطع تاریخی بپردازیم و آیا می توان فصل دوم قدرتمندی نسبت به فصل اول داشته باشیم اگر الزامات آن فراهم شود این اتفاق شدنی است و امیدوارم فصل دوم قدرتمندی نسبت به فصل اول داشته باشیم.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره ساخت فصل دوم بانوی عمارت، گفت: مذاکرات برای ساخت فصل دوم بانوی عمارت شروع شده تا به یک قصه و نوع پرداخت قدرتمند برسیم به زودی این کار آغاز می شود اما هنوز به این جمع بندی نرسیدیم.

حمیدنژاد درباره مشکلات بانوی عمارت، گفت: حق خودم می دانم در آرامش کار کنم تمام مشکلات در این کار باعث می شود به کار لطمه بخورد و این موانع را برطرف کنم تا به کیفیت بانوی عمارت آسیبی وارد نشود. حتی در به ثمر رسیدن کار هم برطرف شدن مشکلات کمک کننده است.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه درباره بودجه این سریال گفت: سریال سازی رونق کمی داشت و بسیاری قبول نمی کردند در تلویزیون کار کنند به هر حال مشکلات جدی وجود داشت خصوصا برای سریال های تاریخی، الان شب های گرم تری در تلویزیون داریم و کارهایی همچون "بانوی عمارت" دوباره تکرار خواهند شد. امیدوارم در تدابیر جدید بودجه ای دولت به تلویزیون کمتر آسیب بخورد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان