arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

سودای المپیک هوشمند ژاپنی ها محقق می شود؟ / ثروتمندترین شرکت هوش مصنوعی جهان در ژاپن شعبه می زند

شرکت چینی "سنس تایم" که به عنوان ثروتمندترین شرکت جهان در حوزه هوش مصنوعی شناخته می شود، تصمیم دارد مرکز جدید خود را در ژاپن توسعه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت چینی "سنس تایم" که به عنوان ثروتمندترین شرکت جهان در حوزه هوش مصنوعی شناخته می شود، تصمیم دارد مرکز جدید خود را در ژاپن توسعه دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با ارزش ترین مرکز هوش مصنوعی جهان اعلام کرده که در حال تاسیس یک مرکز رانندگی در "جوسو" ؛ یک شهر تاریخی در 50 کیلومتری توکیو  است که قصد دارد در آن به برنامه ریزی برای تحقیق و توسعه در حوزه وسایل نقلیه خودران بپردازد و آزمون های جاده ای برگزار کند.

این طرح با همکاری خودروساز ژاپنی هوندا در سال 2017 آغاز شد و قرار شد 2 شرکت برنامه ای مشترک در زمینه تکنولوژی رانندگی خودران اجرا کنند. جالب است بدانید شرکت چینی سنس تایم توسط یکی ازغولهای خرده فروشی جهان، یعنی علی بابا پشتیبانی می شود و آخرین ارزش آن بیش از 4.5 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

این شرکت بیش از هر چیز به سبب توسعه تکنولوژی در حوزه خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی و امنیت عمومی  شناخته شده است. بلومبرگ هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت پیشگام  حوزه هوش مصنوعی در حال افزایش بودجه 2 میلیارد دلاری است.

البته سنس تایم تنها شرکت چینی نیست که در ژاپن شعبه می زند، پیش از این شرکت بایدو نیز که به عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات موتور جستجوی چین و توسعه دهنده وسایل نقلیه خودران شناخته می شود به کشور همسایه خود مراجعه کرد.

ژاپن در سالهای اخیر سرمایه گذاری بزرگی در  حوزه هوش مصنوعی و سیستم رانندگی خودران داشته است، به نظر می رسد دولت ژاپن قصد دارد تا سال 2020، یعنی زمانی که مسابقات المپیک برگزار می شود، را به سالی کاملا هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل کند و بر همین اساس نیز در یکی از برنامه های مهم خود قصد دارد اتومبیل های خودران را وارد جاده های عمومی توکیو کند. بر همین اساس نیز شهردار توکیو اعلام کرد که در اوایل ماه اوت تاکسی های خودران طرح آزمایشی خود را با موفقیت انجام دادند.

شهردار جوسو تاکشی کانداتسو نیز در بیانیه ای گفت: "ما خوشحالیم که این شرکت اقدام به راه اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه برای رانندگی خودران در شهر ما است. من معتقدم که خودروهای خودران نه تنها تغییراتی انقلابی را در سیستم ترافیک ما بلکه همچنین راه حلی برای مشکلات ترافیکی منطقه ای به بار می آورند. "

نظرات بینندگان