arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۷

فرستاده سابق آمریکا: پاکستان از کمک‌های ما سوءاستفاده کرده است

فرستاده سابق آمریکا به پاکستان گفت: آمریکا در زمان رهبری پرویز مشرف بر پاکستان کمک‌های مالی فراوانی به پاکستان به منظور مبارزه با تروریسم اعطا کرد.وی در مورد احتمال برگزاری نشست میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: هر دوی آنها در صورتی که چنین نشستی بینشان برگزار شود نوعی مشترکات میان خود خواهند یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سفیر سابق آمریکا در پاکستان، اسلام آباد را متهم کرد به این که از اعتبارات اعطایی واشنگتن به شیوه مناسب استفاده نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس تریبیون، کامرون مانتر، فرستاده سابق آمریکا به پاکستان در گردهمایی ترتیب داده شده از سوی شورای روابط خارجی کراچی اظهار کرد: آمریکا در زمان رهبری پرویز مشرف بر پاکستان کمک‌های مالی فراوانی به پاکستان به منظور مبارزه با تروریسم اعطا کرد.

این سفیر سابق آمریکا در مورد احتمال برگزاری نشست میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: هر دوی آنها در صورتی که چنین نشستی بینشان برگزار شود نوعی مشترکات میان خود خواهند یافت.

این در حالی است که در تاریخ دوم ژانویه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تمایلش با دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور مذاکره در باره تلاشهای مربوط به فرآیند صلح افغانستان خبر داد.

مانتر تصریح کرد: دونالد ترامپ و عمران خان هر دو در قدرت هستند چون درک سیاسی بسیارخوبی دارند. او در سخنرانی در این مراسم گفت: آنها شم قوی داشته و با مردم "بسیار هوشمندانه" رفتار می‌کنند.

این سفیر سابق در سخنرانیش که در محل هتل موون پیک در شهر کراچی انجام شد تصریح کرد: آمریکا اعتباراتش را به منظور تقویت بخش آموزش در مناطق سند و بلوچستان پاکستان داد اما این اعتبارات مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند.

او خاطر نشان کرد: دولت پاکستان متمرکز بر بخش توسعه بوده است اما اکنون لازم است به روی حاکمیت خوب کار کند. پاکستان باید اعتباراتی که از سوی آمریکا به این کشور داده می‌شود را به شیوه عادلانه صرف کند.

مانتر افزود: آمریکا خواهان حفظ روابط قوی با پاکستان است و به هیمن خاطر با اسلام آباد همکاری داشته و در بخش آموزش سرمایه گذاری کرده است.

به گفته وی کراچی و بمبئی دو کانون مالی مهم برای آمریکا محسوب می‌شوند و به همین دلیل لازم است که واشنگتن هم با هند و هم با پاکستان روابط خوب را حفظ کند.

مانتر گفت: آمریکا از این حقیقت مطلع است که مشکلات از طریق جنگ قابل حل نیستند و با کشورهای مختلف جهان که ظرفیت‌های مختلف دارند همواره همکاری داشته است.

او همچنین گفت: که آمریکا با هند ، روسیه و چین هم مذاکره داشته است. مانتر تاکید کرد: روابط میان آمریکا و پاکستان همواره ناهموار بوده است و آمریکا احساس می‌کند که پاکستان تمایلی به همکاری در جنگ با تروریسم ندارد.

مانتر اظهار داشت که آمریکا همواره با پاکستان همکاری کرده و خواهان روابط قدرتمند بین دو کشور است.

وی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سفیر آمریکا در اسلام آباد بوده عنوان کرد: در خاتمه دوران رهبری پرویز مشرف این امید در آمریکا وجود داشت که تعادلی در روابط آمریکا وپاکستان به وجود آمده و این سوتفاهم که آمریکا از پاکستان برای منافعش استفاده و بعد آن را به حال خود رها می‌کند برطرف شود.

وی افزود: این احتمال است که اگر رهبران دو کشور با یکدیگر ملاقات کنند می‌توانند اشتراکاتی بیابند که منجر به بهبود روابط دو جانبه دو کشور شود.دست کم در سطح تاکتیکی هنوز این احساس است که نوع روابطی که آمریکا با ارتش پاکستان دارد مهم و ارزشمند است.

او تاکید کرد: به علت شایستگی ارتش پاکستان است که این نهاد شریکی خوب برای واشنگتن است و مثال سیل‌هایی که در سال ۲۰۱۰ درپاکستان به راه افتاد را برای این شراکت مطرح کرد.

او گفت که در آن زمان او تصمیم گرفت به جای حزب مردم پاکستان به سراغ ارتش پاکستان به منظور کمک به مردم آسیب دیده برود.

نظرات بینندگان