arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

احمدی نژاد: از اين بي‌اخلاقي‌ها و كثافت‌كاري‌ها دست برداريد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور گفت: راه خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان ساختن ايران است و اين‌كه در اين راه تلاش كنيم و دست به دست هم دهيم و ايران را بسازيم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه به شهرستان پاكدشت رفته است، در جمع مردم اين شهرستان اظهار كرد: مردم پاكدشت به پاكدستي، پاكدلي و پاك‌سرشتي شهره هستند و وجودشان براي ايران و آرمان‌هاي بلند ملت ما سرشار از منفعت و سرافرازي است.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته بسيج گفت: بسيج تنها يك تشكل نيست، بلكه يك فرهنگ است، يك آرمان و راه نوراني براي رسيدن به قله‌هاي كمال انساني است. در 32 سال گذشته فرهنگ بسيج نه تنها در ايران بلكه در سراسر جهان تحول عميق انساني را پايه‌گذاري كرده است. بسيج آن‌قدر مهم است كه امام راحل كه بزرگترين شخصيت تاريخ بعد از پيامبر و امامان است از خدا مي‌خواست كه او را با بسيجيان محشور كند و از مردم مي‌خواست كه همه آرمان‌هاي خود را در بسيج دنبال كنند.

احمدي‌نژاد افزود: اگر زنجيرهاي جهل، غفلت و خودخواهي و سلطه‌طلبي از دست و پاي فطرت انسان‌ها باز شود خواهيم ديد كه همه خواهان حقيقت و كمال انساني هستند و اگر به عمق فطرت انسان‌ها مراجعه كنيم مي‌بينيم كه همه به دنبال عدالت، مهرباني، علم و حكمت و رافت و ارزش‌هاي الهي هستند؛ اما چرا اين خواسته‌ها در جامعه بشري جاري نمي‌شود و در زندگي اجتماعي انسان‌ها اين ارزش‌ها حاكم نمي‌شود.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دو عامل مهم مانع حاكم شدن اين ارزش‌هاست؛ مانع اول طاغوت است و شيطان‌صفتان و كساني كه براي تسلط بر جامعه بشري جلوي شكوفايي فطرت انسان‌ها را مي‌گيرند و فريب‌كاري مي‌كنند و بدكاري و خودخواهي و بي‌عدالتي و تبعيض ايجاد مي‌كنند. عامل دوم؛ غفلت است، غفلت انسان‌ها از حقيقت وجودي‌شان، از كرامت و شان خودشان و اين‌كه هدف از خلقت انسان، رسيدن به قله‌هاي كمال است.

وي گفت: روحيه و فرهنگ بسيجي يعني كنار زدن همه‌ تحقير‌ها و غفلت‌ها و خودخواهي‌ها و خودبرتري‌بيني‌ها، بدانديشي‌ها و كج‌انديشي‌ها و تلاش براي اصلاح در جامعه و استقرار عدالت و رفع مشكلات.

احمدي‌نژاد در ادامه افزود: فرهنگ بسيج يعني جاري شدن فطرت الهي انسان‌ها در زندگي روزمره و خدمت خالصانه به آحاد بشر و عشق الهي و بي‌پايان به انسان‌ها كه اشرف مخلوقات هستند. بسيج يعني پاكي، مهرباني و خدمت‌گزاري. اساس تاسيس بسيج بر اين فرهنگ بوده است و ديديم كه در دوران دفاع مقدس عزيزان بسيجي ما چگونه همه‌ وجود خود را براي آسايش و امنيت جامعه و استقلال و عزت كشور فدا كردند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: بسيجي بايد نماد پاكي، ايمان، محبت، تواضع، خدمت‌گزاري، فروتني در برابر آحاد مردم باشد. بسيجي بايد اول مدافع عدالت و حقوق ملت‌ها و ايستاده در برابر مستكبران و ظالمان باشد. بسيجي يعني انساني كه بر اساس فطرت الهي در مسير پاكي، عدالت و عشق حركت مي‌كند و ما خدايي را سپاسگزاريم كه ملت ما همواره اهل فرهنگ بسيج و بسيجي بوده است.

وي گفت: اوج فرهنگ بسيج در حادثه عاشوراست و ياران امام حسين (ع) عينيت و تجسم بسيج و بسيجي بودند و تنها راه نجات بشر، گسترش فرهنگ حقيقي بسيج در سراسر عالم است.

به گزارش ايسنا،‌ احمدي‌نژاد با اشاره به وضعيت نظام بين‌الملل گفت: كشورهاي استكباري در اقتصاد دچار مشكل و بن‌بست هستند و راه آن را در لشكركشي به افغانستان و عراق جستجو كرده‌اند. وقتي جيب عده‌اي سرمايه‌دار بي‌فرهنگ خالي مي‌شود، بجاي اصلاح رفتار خود در جيب ديگران دست مي‌كنند. اين فرهنگ ناصالحان است كه در مراكز اصلي قدرت جهان مسلط شده‌اند و وقتي مي‌بينند كه ملت ما كمر همت بسته و تصميم گرفته قله‌هاي عزت و پيشرفت را فتح كند و پرچمدار صلح و عدالت در جهان است در برابر آن مانع‌تراشي مي‌كنند و هر روز بهانه و طراحي جديدي راه مي‌اندازند.

رييس‌جمهور با اشاره به پرونده هسته‌يي ايران گفت:‌ نگاه كنيد كه چه كساني در برابر پيشرفت‌هاي هسته‌يي ما بهانه‌جويي مي‌كنند. وضع دنيا را ببينيد فرهنگ و منطق سلطه‌گران به مسخره كشيده شده است، خودشان هزاران بمب اتم ذخيره كرده‌اند آن وقت ملت ما را به ساختن بمب اتم متهم مي‌كنند در حالي كه ما بارها توضيح داده‌ايم، اما گويي آن‌ها نمي‌شنوند و بايد برخي سخنان را در گوش‌شان فرو كرد. ملت ما نيازي به بمب اتم ندارد، بمب اتم متعلق به كساني است كه دو روز پيش گاو‌چران بودند و مردم بومي آمريكا را با اسلحه و زور كشتند.

وي در ادامه تاكيد كرد: ملت ما نيازي به بمب اتم ندارد، بمب اتم متعلق به كساني است كه فاقد منطق هستند، ملت ما صاحب فرهنگ و تمدن است. به ما مي‌گويند ثابت كنيد كه بمب نداريد، چگونه ما چيزي كه از اساس وجود ندارد را ثابت كنيم، كسي كه اتهام مي‌زند بايد اثبات كند، من بارها‌ گفته‌ام و باز هم مي‌گويم ملت ما براي پيشبرد برنامه‌هاي خود نيازي به بمب اتم ندارد، اما اين را هم بگويم كه ما هيچ بمب نداشته‌ايم و نداريم و نخواهيم داشت و نمي‌خواهيم داشته باشيم، اما اگر روزي ملت ما بخواهد بمب اتم بسازد از شما ترسي ندارد و مردانه مي‌گويد كه مي‌خواهد بسازد، بمب اتم ما همين جوانان عزيز پاكدشتي هستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به تحريم‌هاي بانكي جديد عليه كشورمان گفت: بهانه مي‌آورند و در سيستم بانكي كشور مي‌خواهند اختلال ايجاد كنند، آن‌ها مي‌بينند كه ذخاير ارزي ما زياد است و سرعت پيشرفت كشور بالاست و كارهاي زيادي در حال انجام است و خودشان در بحران هستند شروع به بهانه‌تراشي مي‌كنند، آن ارباب بزرگ حرفي مي‌زند و نوچه‌هاي او دنباله كار او را مي‌گيرند، دولت آمريكا 32 سال است كه با ما رابطه‌اي ندارد و با چنين تحريمي براي او اتفاقي نمي‌افتد، اما تعجب از نوچه‌هايي اروپايي است كه چشم بسته مثل نوكرهاي بي‌اختيار حرف‌هاي او را تكرار مي‌كنند. اگر سرمايه‌دارها خيانت و دزدي كرده‌اند و شما مشكل اقتصادي داريد، راه آن در اين نيست كه به پول‌هاي ديگران دست‌اندازي كنيد، از اين بي‌اخلاقي‌ها و كثافت‌كاري‌ها دست برداريد، خيال مي‌كنند دنيا شهر هرت است، اما بدانيد كوچك‌ترين دست‌اندازي به ذخاير ارزي ملت ما به منزله يك دزدي بزرگ است و ملت ما با انجام دهنده آن مثل يك دزد برخورد مي‌كند.

وي به اتهام پولشويي بانك‌هاي كشورمان اشاره كرد و گفت: ملت ما چه نيازي به پولشويي دارد، پولشويي كار قاچاقچيان است كه ريشه‌هايشان در اروپا و آمريكاست. هر كجا شما رفتيد قاچاق موادمخدر 10 برابر شد، شماييد كه موادمخدر مي‌فروشيد و پنهان‌كاري مي‌كنيد، ملت ما نياز به اين كارها ندارد، خجالت بكشيد، دست برداريد، فكر كرديد با اين دروغ‌ گفتن‌ها ملت ما را از حركت به سمت قله‌هاي پيشرفت منصرف مي‌كنيد، ملت ايران اولا ذره‌اي از حقوق خود عقب‌نشيني نمي‌كند و اجازه نمي‌دهد احدي عليه حقوق ملت ما دست‌درازي كند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از دولت آمريكا گفت: در جايي گفتم كه آمريكا هزار پايگاه نظامي در جهان دارد كه آن‌ها هيچ پاسخي نداشتند آيا اين اشغال نظامي دنيا نيست؟ كدام دولت از آمريكا متجاوزتر و جنايت‌كارتر است، اما آمريكا بايد بداند كه دوران زورگويي و قلدري به پايان رسيده است و ملت‌ ما اجازه نمي‌دهد كسي به او زور بگويد. ملت ما را به ترور متهم مي‌كنند در حالي كه ملت ما خود قرباني ترور است، تمام اين‌ها بهانه است تا جلوي پيشرفت كشور را بگيرند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بايد هوشيار و بيدار باشيم، امروز راه خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان ساختن ايران است و اين‌كه در اين راه تلاش كنيم و دست به دست هم دهيم و ايران را بسازيم. زماني بود كه نمي‌خواستند ما هسته‌يي شويم اما دانشمندان ما تلاش كردند و ما هسته‌يي شديم و ديگر از اين مسير باز نخواهيم گشت. همه بايد براي ساختن ايران تلاش كنيم و عزم عمومي و تلاش همگاني براي ايجاد اشتغال و رفع بيكاري بايد در كشور ايجاد شود.

وي در ادامه با اشاره به سفر قبلي دولت به اين شهرستان گفت: مجموعا 125 مصوبه براي اين شهرستان داشتيم كه 52 مصوبه انجام شده و 73 مصوبه يا در حال انجام است يا هنوز انجام نشده است.

رييس‌جمهور وعده داد كه از بهار 1391 عمليات اجرايي اتصال قطار شهري تهران به پاكدشت آغاز شود و همچنين درباره اتصال اتوبان شهيد بابايي و پاكدشت گفت: مسير اولي كه براي وصل كردن اتوبان شهيد بابايي به پاكدشت در نظر گرفته شده بود به موانعي برخورد كه جابجايي آن‌ها هزينه‌هاي بسياري دارد، در حال بررسي جايگزين هستيم و اميدوارم كه از سال 91 عمليات اجرايي اين اتوبان نيز آغاز شود.

رييس‌جمهور پس از سخنراني خود با تعدادي از مردم شهرستان پاكدشت ملاقات كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
بهزاد
|
PHILIPPINES
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
5
382
دکتر،این طرز حرف زدن در شان یه آدم عادی هم نیست،چه برسه به کسی که رییس جمهور شده
اچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
47
14
خوب شد آقای ریس جمهور اومد وگرنه کی تا حالا نماینده های مجلس به فکر آبادانی های شهر شون بودند خدا به دادشون برسه که به فکر حقوق مادام عمری هستند
ما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
2
78
:« از این کثافت کاری ها دست بردارید، خیال می کنید دنیا شهر هرت است.» اگر دختربچه ام این مطلب رو بخونه چی فکر می کنه؟!
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
0
8
جان!!!!!!!!!!!!!!
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
0
127
سرعت پيشرفت كشور بالاست چرا مردم احساس نمي كنند بلكه برعكس احساس مي كنند كه هر چه بيشتر مي دوند كمتر مي رسند.. احساس فقر و ناتواني در پرداخت هزينه ها دارند.. احساس مي كنند كه فقيرتر شده اند.. آقاي احمدي نژاد.. شما با اين همه سفر استاني و به ميان مردمان رفتن مگر نمي بينيد كه تعداد نامه ها و مراجعان نسبت به سفرهاي دور اول بيشتر هم شده است؟ مگر احساس واقعي مردم از تورم و گراني و بيكاري را حس نمي كنيد؟
نظرات بینندگان