arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۷

کره جنوبی خرید محموله های نفتی ایران را از سر گرفت

رویترز با اشاره به مصاحبه با یکی از مقامات ارشد کره جنوبی نوشت که یکی از خریداران نفتی در کره جنوبی طی ماه ژانویه حدود دو میلیون بشکه میعانات گازی از ایران دریافت می‌کند. بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد، این اولین محموله واردات نفتی کره جنوبی از ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری رویترز جزئیات اولین محموله میعانات گازی ایران به کره جنوبی که بعد از چهار ماه وقفه، انجام می شود را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری با اشاره به مصاحبه با یکی از مقامات ارشد کره جنوبی نوشته است که یکی از خریداران نفتی در کره جنوبی طی ماه ژانویه حدود دو میلیون بشکه میعانات گازی از ایران دریافت می کند.


بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در ماه نوامبر 2018 میلادی اعلام شد ، این اولین محموله واردات نفتی کره جنوبی از ایران است.


محموله وارداتی کره جنوبی از ایران در دو بخش صورت می‌گیرد، که بخش اول 960 هزار تن میعانات گازی در قالب نفت سبک است که معمولاً با ترکیب گاز طبیعی تولید می‌شود و انتظار می‌رود این محموله در هفته جاری در بندر اینچئون (Incheon) تحویل داده شود و محموله دوم 990 هزار تنی است که برای تحویل در اواخر ماه جاری میلادی به کره جنوبی برنامه ریزی شده است .


پیش از این نیز «کیم جون» مدیر اجرایی شرکت پالایشگاهی «اس کی اینووِیشن» کره جنوبی تأیید کرده بود که این کشور واردات نفت خام از ایران را تا کمتر از یک ماه دیگر از سر می‌گیرد.


او روز جمعه گذشته اعلام کرد، سئول هم اکنون با ایران درباره محموله وارداتی نفت خام سرگرم مذاکره است و اواخر ماه ژانویه یا اوایل فوریه نفت خام ایران وارد کره جنوبی خواهد شد.


در ماه نوامبر سال میلادی گذشته، دولت آمریکا بعد از آن که از اعمال کامل تحریم هایش علیه ایران به ویژه در حوزه فروش نفت به خاطر نیاز همپیمانانش به واردات نفت ایران ناامید شد، هشت کشور را از جمله کره جنوبی از همراهی با خود در تحریم معاف کرد.


کره جنوبی چهارمین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان است و در کنار چین و هند، از مشتریان مهم نفت ایران به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
1
1
اطلاع رسانی جعلی جز هزینه برای خودتان هیچ فایده ایی ندارد .شبکه های مجازی واقعیت را پخش میکنند
نظرات بینندگان