arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

علی‌مطهری: اگر جوانفکر به برخورد خشن با معترضان انتخابات، اعتراض می​کرد این بلا به سرش نمی​آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تابناک نوشت:علی مطهری با بیان اینکه این نحوه برخورد با روزنامه ايران درست نیست، افزود: دفتر یک روزنامه، مكاني فرهنگی است و اینکه افرادی بدون حكم قضايي براي بازداشت مدیر مسئول آن اقدام كرده‌اند، کار درستی نبوده است.

 وي اضافه کرد: به کار بردن خشونت در برابر مقاومت مدیر مسئول و ضرب و شتم کارمندان و فحاشی به آنها و بازداشت خبرنگاران روش درستی نیست. البته توقیف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر هم کار درستی نبود.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاخره آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظرات آقای احمدی نژاد است، گفت: ایشان هم باید آزاد باشد كه حرف خود را بزند. اگر توقیف روزنامه اعتماد دلیل دیگری داشته پس چرا قبل از این اقدامی نشده است؟ و در این صورت بازهم چرا صبر نکردند تا هیئت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام دهد. چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می-گویند مسئله امنیتی بوده و ورود کرده اند؟

این عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه در این موضوع مساله امنیتی‌ در کار نبوده است، گفت: آقای جوانفکر سوالاتی را مطرح کرده و چه اشکالی دارد که قوه قضائیه به این سوالات پاسخ دهد. این که دخالت در کار قضاوت نیست. این‌گونه برخورد در مورد هر فردی که باشد درست نیست. ما برخي نظرات آقای جوانفکر را قبول نداریم، اما راضي نیستیم با امثال وی هر گونه رفتاری انجام شود. سکوت در این مواقع درست نیست.

مطهری با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند، گفت: آقای جوانفکر و همكاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می شد، اعتراض می کردند این بلا به سرشان نمی آمد.

 وی در مورد بررسی پرونده حقوق بشر ایران در سازمان ملل و جنجال های پیرامون آن گفت: در مسئله حقوق بشر چون مباني ما با مباني غربيها متفاوت است هيچ گاه با آنها به تفاهم نمي‌رسيم و البته بايد بهانه هم به دست آنها ندهيم. اقداماتي مانند آنچه در روزنامه ايران اتفاق افتاد زمینه پذیرش ادعاهای غرب را فراهم می کند و نوعی کمک به آنهاست. با این کارها آب به آسیاب دشمن می‌ریزيم. مسولان باید عاقلانه تر رفتار کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
2
0
آقاي علي مطهري. همواره به طور خالصانه و صادقانه به دنبال حق است و وقتي آن را يافت بيان مي كند و از گفتن آن ابا ندارد.
"از نشانه هاي مومن آن است كه حق را بگويد گرچه تلخ باشد يا به زيانش باشد"
امام علي ع مولاي متقيان.
ايران ما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
1
0
رحمت بر اون شير پاکي که خوردي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
1
0
گل گفتی
خوشم می یاد حرفتو می زنی و سر حرفت هستی
lموسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
1
0
درود بر آقای مطهری و پدر بزرگوارشان
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
1
0
ما مخلص آقاي علي مطهري هستيم.
نظرات بینندگان