arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

لاوروف: روند ایجاد سازوکار مالی اروپا به کندی پیش می‌رود

وزیر امورخارجه روسیه گفت، روند ایجاد سازوکار مالی ویژه اروپا برای تعامل با ایران (spv) "با دشواری‌هایی روبرو است و کار اتحادیه اروپا در این زمینه به کندی پیش می‌رود."اتحادیه اروپا هر بار وعده می‌دهد که این سازوکار به زودی تکمیل می‌شود اما ما شاهدیم که کار آنها به کندی پیش می‌رود و زمان نیز به سرعت در حرکت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امورخارجه روسیه گفت، روند ایجاد سازوکار مالی ویژه اروپا برای تعامل با ایران (spv) "با دشواری‌هایی روبرو است و کار اتحادیه اروپا در این زمینه به کندی پیش می‌رود."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود درباره وعده اروپا برای ایجاد یک سازوکار مالی ویژه با ایران برای ادامه تجارت با کشورمان پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت که این روند با دشواری‌هایی روبرو است.

لاوروف تصریح کرد: اتحادیه اروپا هر بار وعده می‌دهد که این سازوکار به زودی تکمیل می‌شود اما ما شاهدیم که کار آنها به کندی پیش می‌رود و زمان نیز به سرعت در حرکت است.

وی همچنین تاکید کرد که مسکو برای حفظ توافق هسته‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

لاوروف در بخش دیگری از این کنفرانس خبری خود از تلاش روسیه برای برگزاری یک نشست سه جانبه با ایران و آذربایجان خبر داد و گفت که اکنون نوبت مسکو است که میزبان چنین نشستی باشد و به‌طور قطع این دیدار انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان