arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

انتقاد شرق الاوسط از پومپئو: از یک سو می گویید باید ایران محاصره شود، از سوی دیگر اهمیتی برای اختلاف اعراب با قطر قائل نیستید / بدون مهار دوحه که سیاست ایران را شرافتمندانه می داند، چطور می خواهید تهران را کنترل کنید؟

در دوحه، وزیر خارجه آمریکا در مورد دو مساله صحبت کرد که هیچ انسجامی با یکدیگر نداشتند، از یک سو بر محاصره و جلوگیری از فعالیت های ایران تاکید نمود و از سوی دیگر، صحبتهایی کرد که می تواند بیانگر بی اهمیت بودن اختلاف دولتهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با سیاستهای قطر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتقاد شرق الاوسط از پومپئو: بدون مهار قطر که سیاست ایران را شرافتمندانه می داند، چطور می خواهید تهران را کنترل کنید؟ / چرا متوجه نقش سیاست های دوحه در ادامه رفتارهای ایران نیستید؟

مشاري الذايدي در الشرق الاوسط نوشت: پیامهای مهمی در سفر وزیر خارجه آمریکا به دولتهای خلیج فارس وجود دارد. عنوان اصلی صحبتهای وزیر نزدیک به ترامپ، محاصره ایران و ایجاد یک ائتلاف بین المللی و منطقه ای بزرگ برای محدود کردن فعالیتهای منطقه ای این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: پومپئو در پایتختهای خلیج فارس از جمله پادشاهی عمان و دولت قطر چرخید، اما طبعا واضح ترین صحبتهایش در ریاض و در دیدار با ملک سلمان و ولی عهد سعودی، بن سلمان مطرح شد.

در دوحه، وزیر خارجه آمریکا در مورد دو مساله صحبت کرد که هیچ انسجامی با یکدیگر نداشتند، از یک سو بر محاصره و جلوگیری از فعالیت های ایران تاکید نمود و از سوی دیگر، صحبتهایی کرد که می تواند بیانگر بی اهمیت بودن اختلاف دولتهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با سیاستهای قطر باشد.

چطور می توان صحبتهای پومپئو را درک کرد؟ قطر به صراحت اعلام می کند که در جبهه ایران حضور دارد، تحریمهای آمریکا علیه آن را نمی پذیرد و مواضع سیاسی ایران را شرافتمندانه می داند. علاوه بر اینکه به حماس و حزب الله که از سوی ایران تغذیه می شوند، کمک می کند.

شاید بتوانیم موضع پادشاهی عمان در مورد ایران را درک کنیم، این کشور وارد درگیریهای ایران با منطقه عربی نمی شود و بنابر اعتبارهای خاصی، به حکم همسایگی جغرافیایی با ایران، رابطه خود با آن را حفظ کرده است و دول خلیج فارس و غربیها نیز نقش میانجی عمان را پذیرفته اند و آن را کانال ارتباطی خود با ایران می دانند.

اما قطر هیچ توجیهی برای ارتباط نزدیک خود با ایران ندارد، همانطور که از مجوز جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این باره محروم است.

وزیر خارجه ایالات متحده در پایتخت قطر در مورد نقشه خود برای تشکیل ائتلاف استراتژیک در خاورمیانه برای مقابله با ایران و حل بحران قطر صحبت می کند، بی آنکه به این مساله توجه داشته باشد که علت اصلی محاصره قطر توسط هم پیمانان عربش، ارتباط آن با ایران است.

در این میان، سوال مهمی که متوجه دولت آمریکا می شود، آن است که بدون مهار هم پیمانان ایران، چطور می خواهد خود ایران را کنترل کند؟ چرا ایالات متحده متوجه نقش سیاستهای قطر در ادامه رفتارهای منطقه ای ایران نیست؟!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
گل افشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
با سلام
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
ناشناس
|
Finland
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
دیروز زمان فوتبال ایران عراق خیلی دلم برای هموطنهای خارج از ایران سوخت بخصوص برای خودم؟!چگونه امکان دارد دولت ایران سوراخی رایگان به اندازه یک سر سوزن برای ما نگذاشته که بتوانیم مسابقات ورزشی وطن خود را مستقیم تماشا کنیم.شبکه ۳ و شبکه ورزش در تمام آدرسهای انترنتی بسته شده بود به روی ما!نوشته بود کاربر گرامی نمایش این برنامه و مسابقه بعلت منطقه جغرافیای شما و قانون کپی رایت تماشای فوتبال برای شما امکان پذیر نیست؟سوأل اینجاست چه کسی از یک مسابقه ورزشی کپی میگرد؟آخر به چه درد من میخورد از کی روش و روزبه چشمی کپی بگیرم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
کدام احمقی می خواهد ما را محاصره کند؟
نفس کش
امیر
|
United Kingdom
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
خب احمق جون شماها قبول کردین که بدون امریکا نفس کشیدن هم براتون مشکله " اونوقت انتظار دارین که قطر هم حتما مثل شما فکر کنه ؟ قطر برا خودش شخصیت قائله شما نیستید " اشکال از شماست " اونیکه باید درست بشه شمائید نه قطر " پمپئو اگر تمام کشورهاتون رو سرتون هم خراب بشه به هم نیست " اونوقت شما دنبالش راه افتادید و مثل توله سگ واسش وق وق میکنین .
نظرات بینندگان