arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

دونالد ترامپ مرزهای مجازی آمریکا را رها کرده است؟ / دولت ایالات متحده رکورددار ناامنی سایبری شد / از وزارتخانه ها تا خطوط پروازی در خطرند

از زمان تعطیلی دولت ایالات متحده تا کنون رکورد ناامنی سایبری دستگاه های مرتبط با دولت شکسته شده است. درواقع هکرها با کمترین تلاش می توانند در زیرساخت های دولت ایالات متحده نفوذ کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از زمان تعطیلی دولت ایالات متحده تا کنون رکورد ناامنی سایبری دستگاه های مرتبط با دولت شکسته شده است. درواقع هکرها با کمترین تلاش می توانند در زیرساخت های دولت ایالات متحده نفوذ کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارشناسان امنیت سایبری هشدار می دهند که ایالات متحده در زمان تعطیلی دولت در معرض خطر مضاعفی قرار دارد. علت این نا امنی را می توان به عدم حضور هزاران کارمند دولت سر کار دانست. موضوعی که به طور مستقیم امنیت مرزهای سایبری ایالات متحده را تهدید می کند.

بر اساس بررسی های موسسهMIT  وضعیت بسیار اسف بار است و یکی از کارشناسان این مرکز در این خصوص می گوید: "ترامپ این روزها در یک نزاع جدی  بر سر چگونگی ایمن تر شدن مرز جنوبی آمریکا است و به دیوارکشی با مرزمکزیک فکر می کند،اما به نظر می رسد حساسایت های ترامپ در مرزهای فیزیکی بیشتر از مرزهای مجازی است و او اساسا اعتقادی به حفاظت از مرزهای مجازی ندارد."

کارشناسان سایبری طی هفته های اخیر بارها هشدار داده اند که ایالات متحده در معرض خطری جدی قرار دارد قرار دارد. مشکل وقتی جدی تر می شود که بدانیم دولت ایالات متحده دشمنان سایبری خطرناکی مثل چین، روسیه و کره شمالی دارد که هر لحظه را برای نفوذ سایبری به ایالات متحدهه غنیمت می شمارند.

در حال حاضر نزدیک به 45 درصد از کارکنان آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت های ایالات متحده به عنوان بخشی از وزارت امنیت داخلی، مشاغل خود را ترک کرده اند.

اومانلی یکی از تحلیلگران ارشد MIT در این خصوص می گوید:"هر اداره ای که دارای اطلاعات حساس است می تواند در معرض جاسوسی یا تقلب قرار گیرد. برای مثال وزارت امنیت داخلی، وزارت امور خارجه و تمام سرویس های اطلاعاتی. این خطر نه تنها برای سرقت داده های کوتاه مدت بلکه همچنین تزریق حملات پایدار طولانی مدت است."

اندرو گروتو، که به عنوان مشاور امنیت سایبری در کاخ سفید در دولت های اوباما و ترامپ فعالیت می کند و در حال حاضر با مرکز تحقیقاتی موسسه استورفورد کار می کند گفت: "دفاع از شبکه های فدرال در حال حاضر یک عمل بسیار دشوار است، به دلیل کمبود پرسنل، بالا رفتن حملات سایبری، شیوه های مدیریت ریسک ناپذیر و محیط و جو منفی حفاظت از امنیت سازمان ها بسیار سخت شده است."

به نظر می رسد از خطوط فرودگاه ها تا بازرسی مواد غذایی، خاموش شدن دولت بر زندگی آمریکایی های طبقه متوسط ​​تاثیر می گذارد.احتمالا  در حال حاضر مانیتورینگ به شکل 100٪ اتفاق نمی افتد، بدین معنا که احتمال بیشتری وجود دارد که فعالیت های مخرب امکان پذیر باشند. جالب است بدانید تعطیلی دولت مانع توانایی ایالات متحده برای ارتقاء و تعمیر سیستم های دفاعی خواهد شد.

 

 

نظرات بینندگان