arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

ناجا: تمامی بازداشتگاه‌ها مجهز به دوربین‌ مداربسته هستند

سردار عطایی جانشین پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم حقوق شهروندی را در بازداشتگاه‌ها رعایت کنیم تمامی بازداشتگاه‌ها در سراسر کشور مجهز به دوربین مداربسته هستند و در حال حاضر بازداشتگاهی در حوزه پلیس پیشگیری در سراسر کشور وجود ندارد که مجهز به دوربین مداربسته نباشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین پلیس پیشگیری ناجا از تجهیز لباس نیروی یگان پلیس پیشگیری در سراسر کشور به دوربین خبر داد و گفت: تمامی بازداشتگاه‌های یگان پلیس پیشگیری مجهز به دوربین مداربسته هستند.

سردار حمید عطایی، جانشین پلیس پیشگیری ناجا در گفت‌وگو با ایلنا درباره تجهیز ۵ هزار لباس پلیس به دوربین گفت: در حوزه دوربین البسه پلیس به صورت پایلوت در تعدادی از استان‌ها و تعدادی یگان‌ها کار آغاز شده است تا اشکالات و ایرادات و نواقصی که احتمال داشت در این طرح وجود داشته باشد مشخص و بررسی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات و نواقص این طرح احصا شده است و به دنبال برطرف کردن آن هستیم تا بتوانیم اولین رده از یگان‌های پلیس را که پلیس پیشگیری است در سراسر کشور به این البسه مجهز کنیم.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح در استان‌های اصفهان، تهران، شیراز و استان‌های بزرگ اجرا شده است و همانطور که گفتم ایرادات این طرح با اجرای آن در استانهای هدف مشخص و برطرف شده است و امیدواریم بتوانیم تا انتهای سال ۱۸ هزار لباس پلیس به دوربین مجهز شوند و همچنین به مرور در کل کشور عملیاتی کنیم.

سردار عطایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اجرای حقوق شهروندی در بازداشتگاه‌ها تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم حقوق شهروندی را در بازداشتگاه‌ها رعایت کنیم تمامی بازداشتگاه‌ها در سراسر کشور مجهز به دوربین مداربسته هستند و در حال حاضر بازداشتگاهی در حوزه پلیس پیشگیری در سراسر کشور وجود ندارد که مجهز به دوربین مداربسته نباشد.

وی ادامه داد: فیلم‌های این دوربین‌ها نیز در اختیار یگان پلیس پیشگیری قرار دارد و مراکزی که نظارت کننده هستند، برای نظارت عملکرد این دوربین‌ها به پلیس پیشگیری مراجعه می‌کنند. همچنین در صورتی که پرونده‌ای نیاز به بررسی این دوربین‌ها داشته باشد طبق دستور مقام قضایی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

نظرات بینندگان