arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

ساخت روبات با الهام از فسیل 280 ساله / از بازسازی حرکات تا شبیه سازی اندام ها

گروهی از پژوهشگران موفق شدند  یک روبات مارمولک را بر اساس یک فسیل 280 میلیون ساله بسازند. این روبات می تواند تمامی حرکات فسیل اصلی را شبیه سازی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران موفق شدند  یک روبات مارمولک را بر اساس یک فسیل 280 میلیون ساله بسازند. این روبات می تواند تمامی حرکات فسیل اصلی را شبیه سازی کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، موجودات ماقبل تاریخی که حدود 280 میلیون سال پیش در امتداد جنگل ها زندگی می کردند و در نهایت تبدیل به خزندگان، پستانداران و پرندگان امروزی شدند همیشه برای پژوهشگران جذاب بوده اند.

اما شاید برایتان سوال باشد که چرا باید چنین فسیلی به این شکل بازسازی شود. هدف اصلی از این کار بررسی دقیق میکرو ارگانیسمهای موجودات چند میلیون ساله، است. این موضوع باعث می شود که بررسی کنید این موجودات دقیقا چگونه در سراسر زمین حرکت می کردند.  دانشمندان پیش بینی کرده اند که "Orobates"  احتمالا بدن خود را در سراسر زمین میکشانده و حرکتی نیمه خزنده  داشته است.

تیم تحقیقاتی سازنده این روبات می گویند برای طراحی این روبات اسکلتی کامل شامل چهار دست و پای فسیل را در اختیار داشته اند. مدل سازی کامپیوتری برای درک ریتم جنبش و حرکت این جاندار باستانی بوده است و تیم طراحی برای بازسازی این موجود از تمامی نظریه های حرکتی در مورد موجودات مشابه نیز استفاده کرده اند. سپس با کمک انیمیشن حرکات این فسیل را بازسازی کرده اند.

اما فعالیت آنها به همینجا ختم نشده است و آنها در نهایت روبات را با کمک اسکن های سه بعدی و طراحی کامپیوتری به شکل سه بعدی چاپ کردند و هنگامی که تمام داده ها با یکدیگر جمع شدند، سبک  و شیوه حرکت این روبات را پیاده سازی کردند. نتیجه این بازسازی در مجله "Nature" در 16 ژانویه منتشر شد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید برای طراحی حرکت این روبات از چندین تیم تحقیقاتی کمک گرفته شد، که در نهایت موفق شدند راه رفتن این جانور باستانی را با مجموعه ای از چرخ ها و شبیه سازی های کامپیوتری حدس زده و تشخیص دهند.

تیم سازنده می گویند نتایج این پژوهش کمک می کند که از این پس شاهد نمنونه های موفق بی شماری در حوزه بازسازی موجودات باستانی باشیم.

نظرات بینندگان