arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

برف و سرما، برخی از مدارس شهرستانهای کرمانشاه را تعطیل کرد

رییس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به علت سردی هوا و بارش برف تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستانهای پاوه و سنقر و کلیایی فردا ( شنبه 29 دی ) تعطیل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برف و سرما، برخی از مدارس شهرستانهای کرمانشاه را تعطیل کردجلیل آهنگر نژاده  افزود: همچنین مدارس بقیه شهرستان های استان کرمانشاه غیر از گیلانغرب ، سرپل ذهاب و قصرشیرین با 2 ساعت تاخیر آغاز می شود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با اشاره به بارش برف در بسیاری از نقاط استان گفت: طبق اعلام برخی ایستگاه های هواشناسی، شهر صحنه با میانگین بارش 11 سانتی متر، بیشترین بارش برف را به خود اختصاص داده است.
علی محمد زوراوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از شهرستان صحنه، شهرهای هلشی و پاوه با 10 سانتی متر در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند، ضمن اینکه بارش برف در شهر دالاهو نیز به هشت سانتی متر رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین ارتفاع برف در ماهیدشت به هفت سانتی متر، کنگاور 6 سانتی متر، کرمانشاه پنج سانتی متر، حمیل سه سانتی متر و اسلام آبادغرب نیز پنج سانتی متر رسیده است.
زوراوند تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای دیگر نیز بارش برف داشته ایم اما هنوز آمار دقیق آن از سوی ایستگاه های هواشناسی به مرکز استان ارسال نشده است.
معاون هواشناسی کرمانشاه در ادامه به بارش باران نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش از ازگله با 17 میلی متر، گیلانغرب با 13 میلی متر و گواور و اسلام آبادغرب با 11 میلی متر گزارش شد.
وی تصریح کرد: میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه نیز طی روز گذشته به هفت میلی متر رسید.

** دمای منفی 11 درجه برای کوزران
زوراوند در ادامه به استقرار هوای سرد در جو منطقه نیز اشاره کرد و گفت: صبح امروز دمای شهر کوزران به 11 درجه زیر صفر رسید تا سردترین نقطه استان لقب بگیرد.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه دمای هوای صبح امروز سنقروکلیایی هشت درجه و گهواره نیز هفت درجه زیر صفر بود، خاطرنشان کرد: شهر کرمانشاه نیز دمای سه درجه زیر صفر را داشت.

** دمای 20 شهر به زیر صفردرجه می رسد
وی در ادامه از تداوم سرما در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: انتظار می رود امشب دمای هوا در 20 شهری که ایستگاه هواشناسی در آن ها وجود دارد با 2 تا سه درجه کاهش نسبت به شب قبل به زیر صفر درجه برسد.
زوراوند ادامه داد: پیش بینی می شود حداقل دمای امشب شهر کوزران به 13 تا 14 درجه زیر صفر برسد، ضمن اینکه شهرهای سنقروکلیایی و کنگاور نیز دمای 11 تا 12 درجه زیر صفر را تجربه می کنند.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دمای هوا در اسلام آبادغرب و گواور به 10 درجه زیر صفر می رسد، افزود: گهواره، دالاهو، روانسر و جوانرود نیز دمای منفی 9 درجه را تجربه می کنند.
وی تصریح کرد: شهرهای کرمانشاه، پاوه و تازه آباد دمای حدود منفی هشت درجه خواهند داشت و شهرهای هرسین، سرارود و حمیل نیز دمای هوای آن ها به منفی هفت درجه می رسد.
زوراوند با بیان اینکه حداقل دمای شهر گیلانغرب نیز امشب به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید، گفت: شهرهای ازگله و سرپل دمای منفی چهار درجه، قصرشیرین دمای منفی سه و سومار نیز دمای منفی 2 درجه را تجربه می کنند.
این مقام مسئول در ادامه بیان اینکه دمای شهرهای یاد شده برای شنبه شب تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: از یکشنبه شب انتظار می رود دمای هوا بین یک تا 2 درجه افزایش یابد.
وی گفت: دمای شبانه اکثر شهرهای استان تا اواسط هفته پیش رو کماکان زیر صفر خواهد بود اما پیش بینی می شود به صورت میانگین روزانه یک تا 2 درجه نیز به دمای روزانه اضافه شود.
زوراوند در پایان با بیان اینکه تشکیل مه صبحگاهی در روزهای آتی پدیده غالب خواهد بود، گفت: تا اواخر هفته آتی بارشی در سطح استان نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان