arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

آمریکا: "مرضیه هاشمی" متهم نیست و به زودی آزاد می شود

پس از گذشت چند روز از دستگیری "مرضیه هاشمی" خبرنگار و مجری پرس تی وی ایران در آمریکا، دادگاه آمریکایی اعلام کرده است که این زن مجری ۵۹ ساله را به عنوان شاهد در دادگاه احضار کرده نه به عنوان متهم. قاضی دادگاه جزییات بیشتری از پرونده مطرح شده در دادگاه را ارایه نکرده است، اما تاکید کرده بعد از اتمام دادرسی، هاشمی فورا آزاد خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پس از گذشت چند روز از دستگیری "مرضیه هاشمی" خبرنگار و مجری شبکه خبری انگلیسی زبان " پرس تی وی" ایران در آمریکا، دادگاه آمریکایی اعلام کرده است که این زن مجری 59 ساله را به عنوان شاهد در دادگاه احضار کرده نه به عنوان متهم.

به گزارش وب سایت "رادیو ملی آمریکا"، قاضی "بریل هاول" قاضی فدرال دادگاهی در واشنگتن بنا به درخواست وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه علت بازداشت مرضیه هاشمی را نه به عنوان متهم بلکه به عنوان یک شاهد برای احضار در دادگاه اعلام کرده است.

قاضی دادگاه جزییات بیشتری از پرونده مطرح شده در دادگاه را ارایه نکرده است اما تاکید کرده بعد از اتمام دادرسی ، هاشمی فورا آزاد خواهد شد.

بنابر گزارش‌ها، مرضیه هاشمی طی 5 روزی که از بازداشت او می‌گذرد دومرتبه به عنوان شاهد در دادگاه فدرال در واشنگتن دی‌سی حاضر شده است.

خانواده این خبرنگار آمریکایی- ایرانی گفته‌اند با او در بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا (اف بی ای) بدرفتاری شده و حجاب او از سرش برداشته شده است.

همچنین خبرگزاری رویترز دیروز در گزارشی، به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: مرضیه هاشمی در قالب یک پرونده تحقیقی درباره فعالیت شبکه "پرس تی وی " به عنوان شاهد به دادگاه برده شده است.

بر اساس این گزارش، هاشمی برای شهادت درباره فعالیت شبکه "پرس تی‌وی" به عنوان یک رسانه تبلیغی برای دولت ایران به دادگاه برده شده که اگر ثابت شود این شبکه یک ابزار و رسانه تبلیغی برای دولت ایران است می‌بایست بر اساس قانون "فعالیت دول بیگانه در خاک آمریکا" به طور رسمی در وزارت دادگستری آمریکا به ثبت رسیده باشد.

مرضیه هاشمی متولد شهر "نیواورلئان" آمریکاست. او پس از انقلاب اسلامی و پس از ازدواج با یک همسر ایرانی، به اسلام گروید و به ایران رفت. او طی سال‌های گذشته به عنوان خبرنگار و مجری شبکه "پرس تی وی" فعالیت کرده است.

نظرات بینندگان