arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

کلاهبرداری از متقاضیان کار در پوشش کاریابی

عمده مالباختگان از طریق سایت‌ها و شبکه‌های مجازی و چند روزنامه کثیرالانتشار با موسسه آشنا شده بودند و در ابتدا با مدیرعامل موسسه مشاوره می‌شدند و مبلغ ۲۵ هزار تومان بابت حق المشاوره پرداخت می‌کردند و سپس مبلغ ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به امید اینکه ظرف مدت یک هفته برایشان کار مناسب معرفی می‌شود، پرداخت کرده اند. اما از تاریخ دریافت وجوه دیگر موسسه با آن‌ها تماسی نگرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل یک موسسه کاریابی که اقدام به کلاهبرداری از 50 نفر متقاضی کار کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، مدتی قبل پرونده ای از دادسرای ناحیه 10 مبنی بر کلاهبرداری مدیرعامل موسسه کاریابی در جنوب غرب تهران به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن تعدادی از شهروندان جویای کار با مراجعه به موسسه کاریابی مبالغی را برای معرفی کار پرداخت کرده بودند، اما مدتی بعد هیچ خبری از موسسه نشده بود.

در انجام تحقیقات مشخص شد که عمده مالباختگان از طریق سایت‌ها و شبکه های مجازی و چند روزنامه کثیرالانتشار با موسسه آشنا شده بودند و در ابتدا با مدیرعامل موسسه مشاوره می شدند و مبلغ 25 هزار تومان بابت حق المشاوره پرداخت می کردند و سپس مبلغ 300 تا 800 هزار تومان به امید اینکه ظرف مدت یک هفته برایشان کار مناسب معرفی می شود ، پرداخت کرده اند. اما از تاریخ دریافت وجوه دیگر موسسه با آنها تماسی نگرفته است.

با کسب این اطلاعات تیمی از ماموران پایگاه هشتم، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند و در این بین تعدادی دیگر از افراد جویای کار که به موسسه مذکور مراجعه و مبالغی را پرداخت کرده بودند نیز به پلیس مراجعه و شکایت خود را ثبت کردند.

با انجام تحقیقات تکمیلی سرانجام مدیرعامل موسسه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد که در همان بازجوئی اولیه به 50 فقره کلاهبرداری و دریافت مبالغی از مشتریان موسسه اعتراف کرد و این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، تا کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و شناسایی سایر مالباختگان نیز در دستور کار قرار دارد، به همین دلیل لازم است شهروندانی که به این شیوه از آنان مبالغی دریافت شده است به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

نظرات بینندگان