arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۳۴۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

حمله هوایی اسرائیل به دمشق؛ ادعای تل آویو: اهداف ایرانی هدف حمله قرار گرفت / منابع خبری: تعداد موشک‌ها ۲۹ عدد بود / دمشق: موشک‌ها رهگیری و بخشی از آن‌ها منهدم شد / اقدام تلافی جویانه سوریه: شلیک چندین موشک به جبل الشیخ در جولان اشغالی

خبرگزاری رسمی سوریه بامداد دوشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه، حملات جنگنده‌های متجاوز اسرائیل به دمشق را دفع کرد. ارتش اسرائیل نیمه‌شب یکشنبه مدعی شد در حال حمله به مواضع ایران در حومه دمشق، پایتخت سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش اسرائیل نیمه‌شب یکشنبه مدعی شد در حال حمله به مواضع ایران در حومه دمشق، پایتخت سوریه است.

به گزارش «انتخاب»، ساعاتی پیش از این حمله، تل آویو و دمشق از مقابله با حمله موشکی و هوایی در خاک کشورهای خود خبر داده بودند.

به نوشته یورونیوز، چند منبع خبری از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در زمان حمله در دمشق خبر داده اند. معلوم نیست این صداها ناشی از برخورد موشک با زمین بود، یا رهگیری و انفجار در آسمان.

در همین حال، به نوشته ایرنا، سانا خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که پس از شلیک موشک‌های متجاوز، پدافند هوایی ارتش، موشک‌های مهاجم را رهگیری و بخشی از آنان را منهدم کرد.

یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود به سانا گفت: ساعت ۱.۱۰ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی، صهیونیست ها، از زمین و هوا حملات سنگینی را از طریق سلسه موشک‌های هدایت شونده به سوریه انجام دادند.
این فرمانده نظامی سوری اعلام کرد: پس از این حملات، پدافند هوایی ما سریعا وارد عمل شد و موشک‌های متخاصم را رهگیری و پیش از اصابت به هدف، منهدم شد.

براساس گزارش این نظامی سوری، تجاوز اسرائیل از سمت اصبع الجلیل (لبنان)، دریاچه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی و با استفاده از انواع سلاح‌ها صورت گرفته است.

سانا به نقل از ارتش سوریه گزارش داد که ده‌ها موشک شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی را در آسمان جنوب و غرب دمشق ساقط کرده است.

هرچند رسانه‌های سوری از ذکر منبع تجاوز هوایی به دمشق خودداری کردند، اما رسانه‌های صهیونیستی با تایید تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به خاک سوریه، ادعا کردند که پایگاه متعلق به ایران در دمشق هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

سوریه پاسخ داد

رسانه‌های سوری بامداد دوشنبه از اقدام تلافی جویانه دمشق در شلیک چندین فروند موشک به منطقه جبل الشیخ در جولان اشغالی خبر دادند.

سایت روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد: سامانه دفاعی پاتریوت اسرائیل در جولان اشغالی فعال شده و در صدد برآمده تا موشک‌های شلیک شده به شمال فلسطین اشغالی را رهگیری کند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین لبنان نیز گزارش داد که هواپیما‌های شناسایی رژیم صهیونیستی در آسمان جولان اشغالی و روستا‌های بخش شرقی جنوب لبنان به پرواز درآمده اند و ارتش تل آویو نورافکن‌های دیده بانی منطقه جبل الشیخ را خاموش کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به خاطر حوادث جاری در مرز‌های شمالی، تصمیم به بستن منطقه جبل الشیخ به روی بازدید کنندگان گرفتیم.

این اقدام ارتش سوریه پس از دو نوبت تجاوز رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته به خاک سوریه انجام می‌شود.

در همین راستا، یک منبع نظامی سوری در تشریح اقدامات تجاوزگرانه صهیونیست‌ها به خاک سوریه گفت: ساعت ۱.۱۰ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی، صهیونیست ها، از زمین و هوا حملات سنگینی را از طریق سلسله موشک‌های هدایت شونده به سوریه انجام دادند.

این فرمانده نظامی سوری به سانا اعلام کرد: پس از این حملات، پدافند هوایی ما سریعاً وارد عمل شد و موشک‌های متخاصم را رهگیری و پیش از اصابت به هدف، منهدم کرد.

بر اساس گزارش این مقام نظامی سوری، تجاوز اسرائیل از سمت اصبع الجلیل (لبنان) و دریاچه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی و با استفاده از انواع سلاح‌ها صورت گرفته است.

برخی رسانه ها، شمار موشک‌های متخاصم صهیونیستی به خاک سوریه را ۲۹ عدد تخمین می‌زنند که هیچ یک به هدف اصابت نکرده است.

روسیه نیز در واکنش به تجاوز مکرر صهیونیست‌ها به دمشق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واحد‌های پدافند هوایی سوریه با استفاده از تسلیحات تحویل داده شده از طرف روسیه، حمله هوایی اسرائیل را دفع کرده است.

این دومین حمله به دمشق در ۲۴ ساعت گذشته است.

پدافند هوایی سوریه بعد از ظهر یکشنبه نیز حملات جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی را به جنوب این کشور دفع کرد.

یک منبع نظامی سوری در این باره گفته بود: پدافند هوایی ما با مهارت و دقت عالی، تجاوز هوایی اسرائیل به جنوب کشور را دفع کرد و مانع از تحقق اهداف جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شد.

نخستین حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اطراف دمشق در سال جدید میلادی به ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) بر می‌گردد که توسط پدافند هوایی سوریه دفع شد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۱۲ بار تجاوز نظامی از سوی اسرائیلی‌ها به سوریه، گزارش شد که اکثریت آن‌ها از سوی نیروی هوایی سوریه ناکام ماند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
36
33
الان بهترین بهانه و فرصت برای حمله به جولان و بازپس گرفتن آن منطقه است.همچنانکه جنوب لبنان آزاد شد.مسلمانان نباید بترسند.گنده تر از داعش که نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
بنده ی خدا مسلمین در هیچ وقت تاریخ اینقدر اختلاف نداشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
32
26
اسرائیل داره دست و پا میزنه که از بین نره ولی ان شاالله به زودی باید از صحنه روزگار محو بشه
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
حرف رایگان زدن آسان است!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
15
9
الان خود آمریکایی ها هم دارن به ادعای اسرائیل تمسخر آمیز نگاه میکنن و میگن ببین واسه کی داریم خودمون جر میدیم
بر فرض اگر حمله ای ناچیز باشه اون رو اونقدر بزرگ میکنن الکی
جون عزیز تر از این اسرائیلی ها وجود نداره و البته نامرد
طلبه نویسنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
20
8
من گمان می کنم در بهار آینده اسرائیل با حزب الله و سوریه وارد جنگ می شود و شکست سختی متحمل می گردد
سید دانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
13
23
چرا خودتونو گول میزنید؟! اینو تو مُخِتون فرو کنید. اگر جنگی صورت بگیره قطعاً بازنده ایم در این باره بهتر بیشتر از سرداران و نظامی ها که دستشون درکاره بپرسید! با ایشالله ، ماشالله کار درست نمیشه!! بنده از این که اسرائیل و آمریکا متخاصم هستند شکی ندارم ولی با تکنولوژی جدید که نمیشه مبارزه کرد! از راهش میشه، نه با الدورم بلدورم...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
الانم با کل تکنولوژی هاشون میخواستن سوریه رو اشغال کنن
اما نتونستن و به چیز خوردن افتادن...
دوران بزن و در رو تموم شده باید بایستن و بجنگن که مرد جنگ نیستن از دور یه کار ایی میکنن ولی ...
آزادی قدس نزدیک است نزدیک... ان شاء الله
ناشناس
| - |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
نمیدونم اسمتو چی بزارم ...مناسب توهست...مگه ندیدی نظامیان امریکایی رو که گرفته بودیم گریه وزاری میکردن..اینها که پادوی همونها هستن...از قدرت خدا غافل نشویم ..خدا با ماست اگر به خود بیاییم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
خدا وند با عاقلان و خردمندان است نه با انسانهای بی خرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
مرد حسابی یک موشک ما بخورده وسط تل آویو اسرائیل ساقط میشه! اس ۳۰۰ و باور ۳۷۳ هم برای پدافند هوایی داریم!‌ می فهمی؟ تازه قدرت موشکی حزب الله و حماس به کنار! اسرائیل از گذشت زمان میترسه چون میدونه هر چی دیرتر بشه وضعیت براش سخت تره. میخواد جنگ رو پیش بندازه!
یک بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
ناشناس13:15 حرف رایگان زدن آسان است!!!!کمی تفکر وسپس حرف زدن کار سختی نیست برادر.شما احتمالا جیرتون کامله واز کمبود مالی وفقر ملت چندان اطلاعی نداری ولی میتوانی امتحان کنید حداکثر یکماه با 1میلیون تومان زندگی کن اونموقع میفهمید که نباید ارد ناشتا داد!!!!!!!!!
گل افشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
20
9
با سلام
انشاء الله همه شاهد التماسها و گریه ها و زاریهای صهیونیستها خواهند شد، باید جوابی انقلابی تا محو کامل سلطه صهیونیست در جهان به آنها داده شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
2
0
بازنشسته باصطلاح عزیز بخدامنم دارم با یک وخورده ای زندگی میکنم ...ولی این 2روز عمر میگذره بدیاخوب ...امامان ع ما در تحریم بودن بعدتو میخوای تواین دنیا راحت باشی ..یکم صبر ......خدا حق مظلوم رو از ظالم خواهد گرفت...ظالمان عالم کجایند وامامان معصوم ما کجایند...بزار بعضی مسئولین بخورندتوکل به خداکن
نظرات بینندگان