arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

تقابل اقتصاد و روباتیک در داووس / پذیرایی از مهمانان مجمع جهانی اقتصاد با روبات کافه چی

امسال در مجمع جهانی اقتصاد روبات های کافه چی از مهمانان پذیرایی می کنند. این موضوع در کنار جذابیت های خود حاوی نکاتی مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امسال در مجمع جهانی اقتصاد روبات های کافه چی از مهمانان پذیرایی می کنند. این موضوع در کنار جذابیت های خود حاوی نکاتی مهم است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مجمع جهانی اقتصاد سال 2019 تفاوت هایی آشکار با سال گذشته دارد. از نخستین حضور مدیرعامل اپل در این مجمع و سخنرانی جک ما؛ کارافرین سرشناس چینی در مورد جنگ جهانی سوم که بگذریم حضور روبات های کافه چی در مجمع جهانی اقتصاد بسیار قابل توجه است.

روبات های موسوم بهYuMi  در بخش های مختلف مجمع حضور دارند و با اشاره های ساده مثل حرکت دست یا گوش دادن به صدای کاربران یا حتی با کمک فرمان های تلفن همراه و ساعت های هوشمند اقدام به پذیرایی از حاضران مجمع با قهوه، شیرینی و نسکافه می کنند.  

حضور روبات ها در مجمع جهانی اقتصاد بسیار مهم است چرا که به شکلی آشکار نشان می دهد حضور تکنولوژی های روباتیک در ارکان زیرساختی اقتصاد تا چه حد حائز اهمیت است و حتی می تواند ارکان مهم اقتصاد را دستخوش تغییراتی مهم کند.

به نظر می رسد شرکت کنندگان مجمع جهانی اقتصاد هم از حضور روبات ها بسیار خوشحال هستند. یکی از زنان شرکت کننده در این مجمع می گوید کار با روبات ها بسیار ساده تر از پیشخدمت های انسانی است. من به روبات گفتم سلام، من یک قهوه می خواهم و روبات فورا قهوه من را آماده کرد.

تقابل اقتصاد و روباتیک در داووس / پذیرایی از مهمانان مجمع جهانی اقتصاد با روبات کافه چی

البته روبات YuMi حدود 4 سال سن دارد و امتحان خود را پس داده است.بنویت گربر، مدیر بخش بین الملل شرکت سازنده این روبات، یعنی شرکت چند ملیتی ABB  می گوید این برای ما بسیار مهم سات که روباتمان بتواند میزبان بزرگ ترین رویداد اقتصادی جهان باشد.

گربر در مورد اینکه چرا روبات مذکور صرفا با قهوه از مشتریان پذیرایی می کند و کاری به دیگر خدمات ندارد گفت: "مدیر اجرایی ما چیزی شگفت انگیز می خواست و ما سعی کردیم این خواسته را براورده کنیم. درواقع درست است که روبات ما صرفا قهوه سرو می کند، اما قهوه را در کمتر از 90 ثانیه آماده می کند و بالاترین کیفیت را بر حسب درخواست مشتریان ارائه می دهد."

تمرکز کلیدی داووس در سال های اخیر چگونگی مقابله با نابرابری هایی است که در سایه تکنولوژی رخ می دهد برای مثال اتفاقاتی که برای نیروی کار در ازای مکانیزه شدن و روباتیک شدن فضای شغلی رخ می دهد بنابراین حضور روبات های کافه چی از یک سو نشان دهنده رشد اقتصادی حوزه روباتیک و از سوی دیگر بیانگر جایگاه متزلزل برخی مشاغل است.

 

 

نظرات بینندگان