arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

رونمایی چین از یک کشتی روباتیک خودران / از پیش بینی تغییرات جوی تا توسعه علوم هوافضا

چین از یک کشتی روباتیک و خودران رونمایی کرده است که می تواند موشک های کوچک صوتی را برای مقاصد علمی به فضا پرتاب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین از یک کشتی روباتیک و خودران رونمایی کرده است که می تواند موشک های کوچک صوتی را برای مقاصد علمی به فضا پرتاب کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هدف چین از رونمایی از این کشتی روباتیک بر طبق آنچه که دولت چین اعلام کرده صرفا افزایش دستاوردهای هوافضاست و جنبه جنگ افزاری ندارد.

این نخستین کشتی تمام روباتیکی است که برای آزمایش های هوافضا وارد عمل می شود، البته پیش از این نیز یک کشتی نیمه هیدرولیک چینی در سال 2017  با همین مقاصد وارد عمل شد. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون مطرح شده است، این کشتی برای راه اندازی موشک های صوتی  ساخته شده است. این فناوری کمک می کند که کارشناسان هوا فضا درک بهتری از اقیانوس ها و زمین داشته باشند.

این آزمایش ها  از ماه های پایانی سال 2016 آغاز شده است. به طور سنتی، مطالعه سه چهارم جو زمین که زیر آب است بسیار دشوار است، زیرا دانشمندان برای انجام این کار نیاز به هواپیما یا کشتی، یا هر دو دارند و این تلاش ها در مقایسه با مشاهدات زمینی بسیار دشوارتر به نظر می رسد.

 

به همین خاطر است که کشتی های روباتیک چینی وارد عمل می شوند. این کشتی های جدید به طور رسمی به عنوان وسایل نقلیه اتوماتیک بدون سرنشین طبقه بندی شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که به طور دائم اطلاعاتی را در مورد جو زمین، اقیانوسها و... جمع آوری می کنند.

موشک های زمینی پرواز های کوتاه را از طریق لایه های مختلف اتمسفر انجام می دهند و تجهیزات هواشناسی را به ارتفاع 5 تا 8 کیلومتری  بالای اقیانوس حمل می کنند. ژنرال یوان لی، یک محقق ارشد در موسسه فیزیک جوی آکادمی علوم چین، در بیانیه ای همراه با این مقاله، اظهار داشت: "ناوبری مذکور یک پلت فرم ایده آل برای نظارت بر محیط زیست و هواشناسی دریایی است و اطلاعات و مشخصات جوی ارائه شده توسط این پلت فرم می تواند با دقت اقدام به پیش بینی آب و هوا کند."

تیم طراح این کشتی ها امیدوار است به زودی شبکه ای از این قایق ها را  در دریای چین مستقر کند.

 

 

 

نظرات بینندگان