arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از نخستین خبر «روبات خبرنگار» تا بحث ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.

مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

گاردین در مقاله ای به قلم "نیک اورشد" نوشت: گاردین استرالیا اولین مقاله  خبری خودکار خود را منتشر کرده است،  اما خبرنگاران نگران نیستند چرا که هنوز هم مطبوعات به حضور روزنامه نگاران نیاز مند است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

برد اسمیت از مدیران ارشد مایکروسافت می گوید: عدم استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره، توسط سازمان های دولتی بی رحمانه است. این موضوع در شرایطی مطرح می شود که بسیاری از شرکت های فناوری طی سال 2018 چالش هایی جدی با کارکنان خود و مردم در خصوص استفاده از این نرم افزارها داشتند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

اعتماد بسیاری از ما به فیسبوک، به خصوص پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا طی سال گذشته به شدت کاهش یافته است و شاید به پایین ترین سطح خود رسیده است، با این وجود بسیاری از ما همچنان در این شبکه اجتماعی عضو هستیم و خودمان هم پاسخی برای علت این حضور نداریم.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

آمارها نشان می دهد که به ازای هر ساعتی که نوجوانان وقت خود را به صورت آنلاین و روی یکگوشی هوشمند صرف می کنند، ساعت ها از خانواده خود دور می شوند  و البته در معرض اختلالات خواب قرار می گیرند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

اپل قصد دارد با ایجاد تغییراتی ساختاری در فروشگاه های خود این فضا را تبدیل به فضایی برای معاشرت، گپ و گفت و افزایش اطلاعات تکنولوژیک تبدیل کند.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

این یک سوال قدیمی است که چه کسی جذابیت بیشتری دارد؟ اما پاسخ این سوال تا حد زیادی نسبی است چرا که جذابیت افراد به مسائل مختلفی بستگی دارد و به راحتی نمی توان در این مورد حکم صادر کرد. گاهی جذابیت با مفاهیم عاشقانه در می آمیزد و افرادی که اساسا جذاب به نظر نمی رسند ناگهان برای ما تبدیل به جذاب ترین ها می شوند. جالب است که هوش مصنوعی نیز در این موضوع بیکار نمانده است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

متاسفانه اخبار مرتبط با خشونت در مدارس و حتی تیراندازی ها روز به روز دردناک تر می شود. موضوعی که هر چند مدت یکبار در گوشه ای از جهان و عمدتا در مدارس ایالات متحده رخ می دهد و نشان می دهد امنیت دانش آموزان تا چه حد در خطر است. با این حال به نظر می رسد می توان به هوش مصنوعی برای حل این مشکل امید بست.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

نظرات بینندگان