arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

پاریس: اقدام ایتالیا دخالت در امور داخلی فرانسه است/ رُم حق این کار را ندارد

وزیر امور اروپایی در دولت فرانسه اعلام کرد: اقدام ایتالیا در دیدار با یکی از رهبران جلیقه زردها دخالت در امور داخلی فرانسه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ناتالی لوازو» وزیر امور اروپایی در دولت فرانسه با شرکت در یک برنامه رادیویی ضمن انتقاد شدید از «لوئیجی دی مایو» معاون نخست وزیر ایتالیا که با جلیقه زردهای فرانسه دیدار کرده بود، گفت: این کار به مثابه دخالت در امور داخلی پاریس است.

وزیر امور اروپایی در دولت فرانسه در این خصوص گفت: آنها حق این کار را ندارند. این رفتار غیردوستانه است.

این درحالیست که «لوئیجی دی مایو» در فرانسه با «کریستوف شالنسون» یکی از رهبران «جلیقه زردها» دیدار کرده بود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به اقدام معاون نخست وزیر ایتالیا گفت: ایتالیایی ها ملتی بزرگ و دوست ما هستند، آنها لایق رهبرانی برازنده تاریخشان هستند.

ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا نیز در واکنش به سخنان ماکرون گفته بود:فرانسه اول ترویست ها و قاتلانی که سال هاست در کشورش پذیرایی کرده را تحویل دهد، بعد با ماکرون صحبت می کنیم.

سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا در پی اقدام فرانسه در فراخواندن سفیرش از این کشور، اعلام کرد، دولت رُم نمیخواهد با فرانسه اختلاف و درگیری پیدا کند و خوشحال می شود که به منظور مذاکره و بحث بر سر تنشهای اخیر دیداری با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داشته باشد.

این واکنش در حالی از سوی سالوینی مطرح می شود که وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای سفیر این کشور از ایتالیا را فراخواند و به نظر می رسد که اقدام پاریس در ارتباط با فراخواندن سفیرش مرتبط با دیدار اخیر «لوییجی دی‌مایو»، معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» باشد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان