arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

4 دلیلی که نشان می دهد ارتش چین  برای استفاده از هوش مصنوعی عجله دارد

ارتش چین به شدت برای رسیدن به درجه بالایی از هوش مصنوعی عجله دارد. این موضوع را می توان با نگاهی به تلاش های متعدد ارتش این کشور به ویژه از 4 دیدگاه اصلی متوجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش چین به شدت برای رسیدن به درجه بالایی از هوش مصنوعی عجله دارد. این موضوع را می توان با نگاهی به تلاش های متعدد ارتش این کشور به ویژه از 4 دیدگاه اصلی متوجه شد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدت های زیادی است که می دانیم ارتش های چین و ایالات متحده برای رسیدن به جایگاه های بالای هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می کنند. اما موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم چین برای رسیدن به این جایگاه بیش از حد عجله دارد.

.این 4 نشانه که اخیرا  به وضوح در رفتارهای دولت چین مشهود است شامل موارد زیر است:

 

نمایش پکن: دولت پکن عملا در حال به نمایش گذاشتن قابلیت های خود در حوزه هوش مصنوعی است و این قابلیت ها را به طور اخص در حوزه های نظامی به نمایش می گذارد. مقامات پکن هیچ مشکلی با این موضوع ندارند که نشان دهند در حال پیشرفت هستند.

ذهنیت نظامی: از ابتدای مسیر پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی چینی ها سعی کردند استقلال خود را در سیستم های نظامی و تسلیحاتی نمایش دهند.

جنگ های روباتیک: ارتش چین قبلا برخی از این تکنولوژی ها را صادر می کرد، مقامات چینی عموما انتظار دارند هواپیماهای بدون سرنشین و روباتیک نظامی در آینده بیشتر استفاده کرده و حتی این سیستم های روباتیک را به دیگر کشورها نیز صادر کند.  

رقابت: پنتاگون  و سازمان های نظامی چین در رقابتی سنگین با یکدیگر قرار دارند. هر 2 کشور چین و ایالات متحده در تلاشند تا هر چه سریعتر در حوزه هوش مصنوعی موفق باشند. این موضوع باعث شده هر 2 کشور از نیرویی حداکثری استفاده کنند تا از یکدیگر سبقت بگیرند.

 

نظرات بینندگان