arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۳۷۶
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ادعای المیادین:

اعلام آمادگی ترامپ برای سفر به تهران؛ ۵ کشور در حال وساطت هستند

در میزگرد ویژه چهل‌سالگی انقلاب ایران در شبکه المیادین، از درخواست ترامپ برای سفر به تهران و پیام‌های متعدد او به ایران خبر داده و گفته شد که پنج کشور به طور همزمان از طرف آمریکا در حال وساطت هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در میزگرد ویژه چهل‌سالگی انقلاب ایران در شبکه المیادین، از درخواست ترامپ برای سفر به تهران و پیام‌های متعدد او به ایران خبر داده و گفته شد که پنج کشور به طور همزمان از طرف آمریکا در حال وساطت هستند.

به گزارش «انتخاب»، شبکه خبری المیادین لبنان در برنامه «ایران والعالم» (میزگرد ساعت 14 تا 15 روز جمعه) ویژه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از استودیو تهران پخش شد، بعد از بررسی «40 سال رابطه ایران-فلسطین» و «40 سال رابطه ایران-آمریکا»، این بار به بررسی «40 سال رابطه ایران-اروپا» پرداخت اما موضوع برنامه باز هم به روابط ایران و آمریکا کشیده شد. 

به نوشته فارس، «امیر موسوی» دیپلمات سابق ایرانی در استودیو تهران، «توفیق شومان» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی لبنان در بیروت و «خطار ابو دیاب» استاد رشته روابط بین‌الملل دانشگاه پاریس و عضو مرکز مطالعات ژئوپلوتیک، در فرانسه میهمانان این میزگرد بودند. 

دو میهمان این برنامه از وساطت پنج کشور (عربی،‌ اروپایی و آسیایی) خبر دادند که از جانب آمریکا پیام‌های متعددی به تهران رسانده‌اند مبنی بر اینکه دونالد ترامپ آماده گفت‌وگوی مستقیم و سفر به تهران است.

هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده و احتمال آن هست که در ساعات یا روزهای آینده، این خبر واکنش‌هایی در پی داشته باشد.

به گفته میهمانان این برنامه، رئیس جمهور آمریکا با آنکه از توافق هسته‌ای خارج شده اما او بشدت به دنبال گرفتن موافقت ایران برای دیدار و گفت‌وگوی مستقیم است اما تهران به آمریکا اعتماد ندارد و می‌داند که واشنگتن به دنبال مذاکره برای مذاکره است و با این کار به دنبال مشروعیت‌بخشی به خود در منطقه است. جزئیات متعدد این خبر را در گزارش زیر از ویژه برنامه شبکه المیادین در تهران دنبال کنید.

**  **  **

امیر موسوی در نیمه دوم برنامه در پاسخ به این سوال که در مقابل اقدامات اروپا ایران چه می‌تواند بکند و چه اهرم‌های فشاری در اختیار دارد، گفت، ایران مسائل مختلفی را در روابط ایران و اروپا دیده و تجربه کرده است. از ابتدا ایران هیچ‌گاه بر اروپایی‌ها تکیه نکرده و خود اروپایی‌ها نیز دچار مشکل بوده و هستند و به همین دلیل ایران همیشه راه‌های جایگزینی برای خود باقی گذاشته است. 

آمریکا دنبال مذاکره است

موسوی توضیح داد: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین چیزی است که امام خامنه‌ای بر آن تأکید می‌کند و بعد از آن روابط متعدد. (المیادین پرسید:‌ روابط به کدام سو؟ و موسوی پاسخ داد) به سوی منطقه و سطح بین‌المللی. (المیادین: روسیه و ترکیه و..) روسیه،‌ ترکیه، چین، هند،‌ آمریکای لاتین. فکر می‌کنم که می‌شود راه‌های جایگزین پیدا کرد. ایران از شدیدترین تحریم‌ها قبلا به سلامت عبور کرده و فراموش نکنیم که آمریکا هم در تحریم‌های کنونی چندان جدی نیست. به دلیل. یک اینکه برخی کشورهای را معاف کرده (المیادین: برای شش ماه). حالا یا شش ماه یا هشت ماه، اینها بازی سیاسی است. دوم اینکه همزمان با این کارها، تلاش می‌کند به ایران پل ارتباطی بزند. 

المیادین پرسید: چگونه این کار را می‌کند؟ موسوی پاسخ داد:‌ از طریق فرستادگانش به مسقط و برخی مناطق دیگر. شاهدیم که پیام‌هایی از او به تهران می‌رسد. المیادین پرسید، چه پیام‌هایی رسیده؟ و موسوی پاسخ داد: پیام‌هایی مبنی بر گفت‌وگو مستقیم میان (دونالد) ترامپ و آقای (حسن) روحانی. 

ترامپ گفته آماده است به تهران بیاید

المیادین پرسید،‌ چنین اتفاقی ممکن است بیفتد؟. موسوی ادامه داد: طبق اطلاعی که دارم هفته گذشته پیامی از واشنگتن (از طریق واسطه‌هایی) رسید برای گفت‌وگوی مستقیم با آقای روحانی. حتی آقای ترامپ اعلام آمادگی کرده که به تهران سفر کند. 

المیادین پرسید: آیا ترامپ اعلام آمادگی کرده که به تهران بیاید؟. موسوی ادامه داد: بله اما تهران چنین درخواستی را رد می‌کند. المیادین سوال کرد، این پیام را چه کسی آورده است و موسوی پاسخ داد، برخی هستند که واسطه شده‌اند. 

المیادین پرسید: عُمان؟. موسوی گفت، یکی از واسطه‌ها عمان است. المیادین پرسید، آلمان هم ارتباطی دارد؟. موسوی گفت، دو کشور اروپایی هستند و المیادین ادامه داد: فرانسه و آلمان؟ و موسوی ادامه داد، بهتر است که اسمی ذکر نشود. دو کشور اروپایی و دو کشور عربی و یک کشور در جنوب شرق آسیا. 

پنج کشور هم‌زمان واسطه پیام‌های ترامپ شده‌اند

موسوی تصریح کرد: پنج کشور الان تلاش می‌کنند فضا را برای ترامپ (جهت تماس با ایران) آماده کنند. پیام‌ها هم از شخص ترامپ و داماد او [جرد کوشنر] به تهران می‌رسد. 

المیادین پرسید: آن یک کشور عربی کدام است. قطر؟ عمان با چه کشوری؟ موسوی پاسخ داد: مسقط برای همه معروف است. اجازه دهید نام دوم را ذکر نکنیم که (در این گونه امور) معروف نیست و شاید ذکرش نوعی غافلگیری باشد. الان تلاش زیادی دارد می‌شود تا فرصتی ایجاد شود برای گفت‌وگوی ترامپ و...

آمریکا الان دنبال گرفتن عکس یادگاری است نه مذاکره

المیادین با قطع سخن موسوی پرسید: (مذاکره) در مقابل چه چیزی؟ و موسوی پاسخ داد: مشکل [آمریکا] همین‌جاست. ایران برای مذاکره شرط مهمی دارد و آن عدم مذاکره به خاطر مذاکره است.

یعنی مذاکره صرفا برای گرفتن عکس یادگاری نباشد. این چیزی است که الان دولت آمریکا به ریاست ترامپ دنبال آن است. ایران مذاکره را برای حل مسائل کلان و راهبردی می‌خواهد. مهم‌ترین شرط الان این است که ترامپ به توافق هسته‌ای که از آن خارج شد برگردد. 

احتمال سفر مقامات سعودی به تهران؟

المیادین پرسید:‌ آیا این شرط ایران است؟ و موسوی پاسخ داد، بله این شرط ایران است و پیام از طریق واسطه‌ها به واشنگتن ارسال شده است. المیادین پرسید: آیا پاسخ آمده است؟ و موسوی گفت:‌ الان اطلاع دقیقی ندارم اما پیام و پاسخی رد و بدل شده. ترامپ در سه ماه گذشته سخت تلاش کرده است که چنین دیداری در سطح سران اتفاق بیفتد. تلاش زیادی می‌کند و شاید برخی طرف‌های منطقه عربی که چندان رابطه خوبی هم با ایران ندارند، در منطقه به حرکت وا دارد. یعنی بعید نمی‌دانم که عربستان باشد و به ایران بیاید.

المیادین پرسید: عربستان؟ یعنی چگونه؟ شخص شاه، ولی‌عهد،‌ منظور چیست؟‌ و موسوی پاسخ داد: فکر می‌کنم که الان داماد ترامپ بزودی سفری به منطقه دارد. (المیادین: کوشنر..). - بله کوشنر. (المیادین: به تهران می‌آید؟ -خنده-). البته که نه. او می‌آید که مسائل اقتصادی مصالحه عربی-صهیونیستی [یعنی معامله قرن] را [برای برخی کشورهای عربی] توضیح دهد. برای عادی‌سازی. اما فکر می‌کنم او برای مسائل بزرگ‌تری هم می‌آید.  

المیادین پرسید: مثل چه؟ و موسوی پاسخ داد: شاید همین مسئله. آماده کردن کشورهای عربی و تشویق آنان برای تفاهم با تهران تا فضا برای تفاهم بزرگ‌تری که واسطه‌ها دارند طبق خواست آمریکا برای آن کار می‌کنند، فراهم شود.

موسوی توضیح داد: آمریکا اصلا نمی‌خواهد با ایران رویارو شود. دولت این کشور دنبال این است که این مرحله را تا قبل رسیدن به انتخابات (ریاست جمهوری) آتی، به سود خود تمام کند. 

المیادین بار دیگر پرسید: پس این خبر مهمی است. ترامپ برای سفر به تهران اعلام آمادگی کرده. آیا به صراحت این را گفته است؟ موسوی پاسخ داد: پیام‌ها این طور رسیده است که آماده است به تهران سفر کند و با آقای رئیس جمهور روحانی دیدار کند. اما آیا ایران این را [باید] بپذیرد؟

المیادین ادامه داد: ترامپ در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد دیدار داده بود و آقای روحانی رد کرده بود. اما الان اعلام آمادگی کرده که به تهران بیایید؟

موسوی پاسخ داد: بله الان بیشتر خواسته است (خنده). طی ماه گذشته چند پیام به تهران ارسال شد. اما ایران اصلا تمایلی به آن ندارد. ایران از ارسال این پیام‌ها خوشحال نشده و آن را به فال نیک نگرفته است. سران ایران معتقدند که هدف از این پیام‌ها خرید زمان است. آمریکایی‌ها می‌خواهند به حضور خود در منطقه مشروعیت‌بخشی کنند. می‌خواهند از (تصویر و عکس‌های) هر دیداری با مقامات ایرانی بهره‌برداری کنند و خود را مقابل چشم دنیا صلح‌طلب جلوه دهند تا دوباره جایزه نوبل صلح بگیرند. 

سه شرط احتمالی ایران 

المیادین گفت: خواسته تهران چیست. آیا ترامپ آماده است آنان را بپذیرد؟ و موسوی پاسخ داد: تا الان هیچ پاسخ خوبی دریافت نشده. لذا ایران موضع قاطعانه‌ای گرفته است. اما اگر ترامپ با اصول معینی موافقت کند... من در سه چیز ن را خلاصه می‌کنم.  یک: احترام به توافق هسته‌ای. المیادین پرسید:‌ لازمه‌اش بازگشت ترامپ به توافق و عقب‌نشینی اوست؟. موسوی گفت: مکانیزمی ایران شاید پیشنهاد کرده. شاید آمریکا برنگردد اما ممکن است به آن احترام بگذارد و با آن مخاصمه و مخالفت نکند. (المیادین: در را برایش باز بگذارد). بله. آمریکا الان هر کس را که با ایران همکاری کند در چارچوب سازمان ملل و شورای امنیت، مجازات می‌کند. این مشکلی بزرگ است.

المیادین: نکته دوم؟. موسوی گفت: احترام به حاکمیت ایران و به رسمیت شناختن وضعیت سیاسی در ایران. المیادین: وضعیت سیاسی داخل ایران؟ -بله. المیادین: و نفوذ خارج از ایران چه؟ - آنها خوب می‌دانند که (چیزی به نام) نفوذ ایران در منطقه وجود ندارد بلکه تفاهم‌های راهبردی ایران با دولت‌هایی در منطقه است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. مشکل این است که آمریکا و متحدانش و دوستانش - البته من تحفُظ دارم که از واژه متحدان استفاده کنم، چون آمریکا در منطقه متحدی ندارد - المیادین: از جمله شروطی که مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا برای ایران) مطرح کرد، این بود که حمایت از گروه‌های تروریستی متوقف شود. طبعا آنها نامش را تروریستی می‌گذارند و شما آنان را مقاومت می‌دانید. حزب‌الله و حماس وگروه‌های دیگر مثل الحشد و حوثی‌ها. 

موسوی ادامه داد: شفاف می‌گویم که آنها این 12 شرط (پامپئو) را کنار گذاشته‌اند. المیادین گفت: آمریکا آن را کنار گذاشته؟ و موسوی پاسخ داد: بله. همه در پیام‌های اخیر همه آن را کنار گذاشته است.

موسوی گفت: نکته سوم، ورود به گفت‌وگوی سازنده با دستور کار مشخص و روشن و عملی. یعنی چه؟ یعنی باید به  نتیجه مشخص برسد. المیادین گفت: چطور وارد گفت‌وگو می‌شوید و مشروط است به رسیدن به نتیجه مشخص است. موسوی گفت: یعنی این گفت‌وگو باید نتیجه داشته باشد نه اینکه گفت‌وگو با هدف گفت‌وگو باشد [چیزی که آمریکا دنبالش است]. المیادین: با وقت مشخص که مثلا مثل هسته‌ای چندین سال طول نکشد. 

خطار ابو دیاب: ترامپ که با اون دیدار کرد، چه نتیجه‌ای داشت؟

المیادین از خطار ابو دیاب میهمانش از پاریس پرسید آیا این ممکن است که ترامپ به تهران بیاید یا مثلا ملک سلمان؟‌

خطار گفت: چرا نه. فکر می‌کنم در سال‌های گذشته دیدارهای متقابلی انجام شده است بین ایران و عربستان. این مسئله ممکن است. اما در خصوص ترامپ باید بگویم او می‌تواند کاری را بکند که باراک اوباما نتوانست. این آرزوی اوباما از طریق توافق تاریخی با تهران بود اما او ناامیدانه نتوانست خود را به تهران برساند. 

روابط آمریکا و ایران بالا و پایین خیلی داشته است. زنجیره‌ای است از فرصت‌ها که از دست رفته. مثلا کلینتون در دوره [محمد] خاتمی فرصت داشت که از آن اصلا استفاده نکرد. همچنین در سال 2005 که روحانی خودش مذاکره‌کننده بود. نه فقط آمریکا فرصت‌ها را از دست داده که البته ایرانی‌ها اعتماد ندارند. عامل اعتماد عامل مهمی است. الان برای ترامپ همه چیز آماده است. اما شما نگاهی به کیم جونگ اون بیندازید. آیا نتیجه‌ای [از دیدارش با ترامپ] حاصل شده است؟ خیر هیچ نتیجه‌ای. احساس ملی در کره [شمالی] چیره شده و همچنین چین حاضر است. درخصوص مسئله ایران فکر نمی‌کنم که موضوع مانور باشد. همه اقدامات ترامپ هدفش بازگشت به مذاکره است. مذاکره دوباره برای اینکه خودش قهرمان معامله باشد چون او تاجر است و همیشه به معامله‌های برنده فکر می‌کند. بدون کنفرانسی فراگیر که در آن آمریکا، روسیه، چین، اروپا و ترکیه و ایران نباشند و حتی می‌خواهم بگویم اسرائیل؛ که در آن به شکل علمی و واقعی مسائل حل و فصل نشود، در همین وضعیت می‌مانیم که هر طرف می‌خواهد از طرف مقابل بهره‌برداری کند. یعنی در نهایت ایران تا الان استقلال خود را حفظ کرده است...

***

المیادین: ایران می‌گوید که اسرائیل بعد از 25 سال دیگر در این دنیا وجود نخواهد داشت بعد شما میگویید کنفرانسی با حضور اسرائیل.. چگونه ممکن است؟. آقای توفیق شومان نظر شما را هم می‌خواهیم بدانیم. به نظر می‌رسد منطقه برای مرحله‌ای جدید باید آماده شود.

عراق، واسطه دوم است؛‌ ترامپ برای همین به عراق رفت

شومان گفت، بگذارید آنچه را امیر موسوی نگفت، من بگویم. آن یک کشور عربی که دارد وساطت می‌کند، عراق است. اینطور گفته شده و البته مسئولیت بر عهده منبعی است که گفته که زمانیکه ترامپ [در آستانه سال نو میلادی] به عراق رفت، با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد و از او خواست که چنین پیامی را به تهران منتقل کند. این نکته اول.

شومان افزود: نکته دوم این است که فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق اکنون مشغول وساطت میان ایران، سوریه و عربستان سعودی است. باز هم می‌گویم که مسئولیت بر عهده راوی است همچنین اطلاعاتی هست که البته قطعی نیست مبنی بر اینکه احتمال دیدار بشار اسد و ملک سلمان وجود دارد. این مسائل این روزها در محافلی بسیار محدود رایج شده. بله ممکن است گفت‌وگوهایی در سطح منطقه‌ای نزدیک باشد. 

به گفته شومان،‌ آنچه ترامپ به دنبال آن است توافقی نیست که اوباما به آن رسید. بلکه او توافق ترامپ را می‌خواهد. مشکل ترامپ این است. از زمان خروج از توافق هسته‌ای در می 2018 ، همه دریچه‌ها برای گفت‌وگو با ایران را مسدود نکرد. هر چند که ایرانی‌ها از او استقبال نکردند و همانطور که اوباما را در تهران نپذیرفتند، طبعا ترامپ را هم نخواهند پذیرفت.  اما آنچه می‌خواهم بگویم و تکرار کنم، این است که عراق اکنون مشغول وساطت است؛ از یک طرف میان آمریکا و ایران و از یک طرف میان ریاض و دمشق.

تنها راهکار فلسطین، همه‌پرسی است

المیادین در پایان خطاب به آقای موسوی گفت، خب روشن شد که آن یک کشور عربی عراق است. اما درباره اسرائیل چه. آیا پیامی بوده است؟‌ و موسوی گفت،‌ بله اسرائیل هم پیام غیرمستقیم فرستاده اما پاسخ ایران خیلی روشن است. فلسطین هیچ راهکاری ندارد جز همه‌پرسی سراسری. همه فلسطینی‌های داخل و خارج، مسلمان و مسیحی و یهود بیاییند و در آن شرکت کنند. هر نتیجه‌ای داشته باشد و فلسطینی‌ها قبولش کنند، ایران آن را می‌پذیرد. نه راهکار دو دولتی یا چیز دیگر جز کشور واحد فلسطین. در پایان هم بگویم که محور مقاومت در بهترین حالت خود در منطقه به سر می‌برد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۵۸
غیر قابل انتشار: ۳۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
49
168
خدا کند درست باشد و این رابطه اصلاح گردد و تنش ها برداشته شود .
اوضاع کشور و مردم بسیار بهم ریخته و نامنظم و فلاکتباری شده و قطعا ادامه تنش با آمریکا خیلی بیشتر به ضرر ما میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
دوست عزیز صددرصد که نه یک میلیون درصد این دیدار صورت نخواهد گرفت شک نداشته باش.
ناشناس
| - |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
تندروها از تنش کاسبی می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
فقط نشستن هواپیمای ترامپ باعث میشه تحریم های برخی ایرلاین ها شکسته بشه و جو رو به نفع ایران در خیلی زمینه ها تغییر بده و خیلی از کشورها که از ترس امریکا با ایران رابطه ای ندارن رو به سمت ایران بکشونه. مهم نیست هدف ترامپ عکس یادگاری باشه یا هر چیز دیگه مهم اینه ما چطور از این مساله به نفع خودمون بهره برداری کنیم. در واقع این یک فرصت باد اورده هست که طرف مقابل خودش داره با پای خودش میاد. اتفاقا باید از همون عکس یادگاری به بهترین شکل استفاده کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
من آدم مذهبی انقلابی میگم چه اشکالی داره حسن اعتماد باشه و حتی با آمریکا دشمن نه دوست باشیم ، اما این آمریکاست که اعتماد شکست و شدیدترین ظلم ها رو روانه ایران کرد ، نه ؟!
علی اصفهانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
خدا کند که درست نباشد زیرا اگر درست باشد باید خیلی چیزها رو از دست داد نمونه اش همین مذاکرات هسته ای روحانیست هر چه اینها عقب رفتند انها مانند کفتار حمله ورتر شدند.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
22
61
شاید توبه کرده!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
از قدیم گفتن، توبه گرگ مرگه!!!!
ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
23
66
به دروغگویی المیادین ایمان کامل دارم
فاصله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
114
50
کی قراره درس عبرت بگیریم. اومدن ترامپ یعنی تسلیم.آمریکا خوبی ما را نمی خواد
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
تو اصلا معنی تسلیم را نمیدونی چیه. اگه مذاکره به معنی تسلیم باشه پس ژاپن که توسط امریکا با خاک یکسان شد بایستی تا ابد با امریکا قهر می کرد پسر جان تا کی جهل بیا کف خیابان و نظرات مردم را ببین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
ژاپن برای خودش فرهنگ و مکتب و غیرت نداره. ژاپن انقلاب نکرده! ژاپن مسلمون نیست! ژاپن الان جزئی از دولت های مستکبره و همدست امریکا است! می فهمی؟
ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
29
74
وقتی طرف حتی قول و امضای خودش را هم می شکند ، این بازی ها چه معنی دارد ؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
10
49
المیادین٬ کلا حرفاش ارژشی نداره اینو بدونید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
24
29
تا حالا حرف نزدیم نزدیم با ترامپ که هیچ کشوری او را قبول نداره حرف بزنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
17
25
در صورت صحت خبر و موضوع فرصتی بهتر از این برای مذاکره دو جانبه سازنده و بدون پیش شرط با رعایت اصول عزت حکمت و مصلحت وجود نخواهد داشت برای آزمون صحت گفتار و مواضع اخیر ترامپ، اغتنام این فرصت شرط عقل ،جایگاهی برای سیاست خارجی مقتدر و عزت مند ایران و آغازی بر شروع دوران بازسازی نقش و جایگاه ایران در منطقه و اصلاح روابط با همسایگان خواهد بود و چنین باد ...
ناشناس
|
Armenia
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
12
44
ترامپ حقه باز باید اول تحریمها را برداره و بعد ضمانتنامه اساسی برای برنگشتن اونها بده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
64
28
این بازیها و فریبها در ملت ایران تأثیری نداره . ترامپ را در جهنم هم ملاقات نخواهیم کرد ،چه رسد به خاک پاک ایران اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
معلومه شکمت سیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
نجومی بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
11
39
بابا این طفلکی خودش را کشت بزاریدش بیاد ببینم چه کار داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
8
58
مذاکره ایران با مردم خود اولی تر از مذاکره با آمریکاست .
دکتر بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
58
23
رهبری فرمودن تا وقتی این آقا رییس جمهور آمریکاست هیچ بهبودی در روابط ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
خدایی حقم داره
ترامپ از هر توافقی در سطح دنیا خارج شده و به همه دهن کجی کرده ، مگه با آمریکا توافق نکردیم پس میشه مشکلات سیاسی رو برطرف کرد اما این احمق با دنیا مشکل داره
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
52
19
بیاد تهران چی بگه؟ چیکار کنه که تا حالا نکرده؟ ۶ سال حرف زدیم و مذاکره کردیم، وضع بدتر و بدتر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
آقا علیرضا ، وضع بخاطر مذاکره بدتر نشد ، بخاطر بهم خوردن مذاکره بدتر شد.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
12
28
خندیدم مذاکره با ترامپ. تندروها کاسب تحریم هستند؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
16
68
جان مادرتان بزار بیاد
حرف زدن که دیگه جرم نیست
زندگی مردم جهنم شده به فکر معیشت مردم باشید
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
الان بیاد دوتا عکس بگیره گوشت میشه کیلویی هزار تومن؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
10
16
ما خودمون زتدگی خودمون رو به جهنم کشونیدیم
تا وقتی خودمون به خودمون رحم نکنیم
یکی مثل ترامپ برای ما کاری نمیکنه
شرکتهایی لبنی مثل میهن یا اینایی که گوشت و مرغ رو از مردم دریق میکنن وضع مملکت رو به ناکجا آباد کشوندن....آقای گشنه ...آدم آبرو و عزتش برقرار باشه بهتر از اینه که جلوی اجنبی سر خم کنه بخاطر یه لقمه نون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
13
9
امریکا ازاین نقشه اش حتما کاسه ای زیر نیم کاسشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
3
16
از کدوم فرودگاه میاد ؟
ساعت چند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
2
12
کی میاد ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
4
18
خداحافظ گوشت یخ زده بز افغانی اینترنتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
8
34
خداحافظ روسیه آب زیر کاه
خداحافظ اروپای خائن
خداحافظ چین موذی
خداحافظ روباه پیر
ما دیگه با شما ها کاری نداریم
عاشق دل شکسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
14
منم میام برای دیدن مذاکره از پشت درای بسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
3
8
یه زنگ بزنید لونجا بپرسید میاد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
4
20
خداحافظ پای مرغ 14000 تومنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
4
12
زمان مذاکره کیه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
5
26
4 تا آدم حسابی تحصیلکرده و حقوقدان بین الملل و با ادب و وارد به اصول مذاکره رو بفرستید برای مذاکره
الزاما کسی رو بفرستید جلو که درد مردم رو بفهمه و حقوق اش نجومی نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
9
8
او خواهد امد په برای مذاکره چه جنگ
اصفهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
3
11
چند روز میمونه ؟
اصفهان هم میاد ؟
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
4
12
بزا بیاد ببینیم چی میخواد بگه حالا اینم اومد بزاربیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
19
7
اگر ترامپ و آمریکا قابل اعتماد بودند، وضع امروز ما تحریم دوباره نبود. و مگر مذاکره ترامپ با کره شمالی خیلی وضعشونو خوب کرده؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
22
6
ترامپ بااین مذاکره و باتردستی میخواد یه امتیازی ازایران بگیره که الان دردوران ریاست جمهوری روحانی بهترین وقتشه. بدانیدکه حتمابه هدفشم میرسه .اونوقت میبینید که این مذاکره چقدربه ضررمردم ایران وبه نفع دولت آمریکاخواهدبود.
arb
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
3
14
هر چند جک باحالی بود ولی اگه خواست بیاد،بولتون سبیل هم با خودش بیاره تا تهرون ندیده نمیره.
arb
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
18
11
هنوز بعضیها نفهمیدند،آمریکا شراکت با ایران رو نمی خواد،بلکه حکومت بر ایران رو می خواد.
می خواد ایران حرفش رو گوش کنه.
مگه ندیدید که پمپئو گفت اگه ایران می خواد که مردمش غذا بخورند،باید حرف آمریکا رو گوش کنه؟
ناشناس
|
Korea, Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
11
27
کاسبین تحریم به قیمت نابودی تمام ایران هم که شده، چنین اجازه ای نخواهند داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
25
10
خدایا ذره ای درلیت سیاسی به لین کداخدا پرستان عنایت بفرما. کی میخواهید بفهمید کلید مشکل ما در کارنکردن و عافیت طلبی خود و مسوبین هست نه در ا تباط با آمریکایی که ذ ه ای دلش به خال ماتسوخته و فقط از باب شاتتاژ سیاسی این اراجیف رو میگه
ناشناس
|
Macedonia, The Former Yugoslav Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
17
11
شتر در خواب بیند پنبه دانه
نظرات بینندگان