arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

رئیسی درباره پیوستن ایران به FATF: اگر قرار است با امضای آن مشکلات اقتصادی حل نشود چه فایده‌ای برای مردم دارد؟

رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی بیان می‌کنند که اگر بخواهیم در این پیمان‌ها بهانه دست دشمن ندهیم باید این قراردادها و کنوانسیون‌ها را امضا کنیم. چه کسی تضمین می‌کند که اگر امضا شد، بهانه دشمن تمام شود؟ مگر مساله هسته‌ای بهانه دشمن نبود؟ بعد از آن مساله موشکی و حقوق بشر را مطرح کردند. چه کسی تضمین می‌کند دشمن با بهانه کردن مسائل بعد همچنان به دشمنی خود ادامه ندهد؟ بیان می‌کنند ما تضمین نمی‌کنیم که با امضای آن‌ها مشکلات اقتصادی حل شود، اگر قرار است حل نشود، قرار است امضای آن‌ها چه ثمره‌ای برای ملت ایران داشته باشد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تنها راهکار در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت بوده و این سیگنال، شاخص و علامت بسیار مهمی است که به دشمن داده می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیدابراهیم ابراهیم رئیسی در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی خطاب به راهپیمایان، گفت: حضور شما اعلام شعارهای انقلاب اسلامی و تاکید بر مبانی و اهداف بلند انقلاب بود.

به نوشته ایسنا، رئیسی ادامه داد: گذشت دورانی که روس‌ها قاجار را سر کار بیاورند و از او حمایت کنند. گذشت زمانی که انگلیس‌ها پهلوی را سر کار بیاورند و از او حمایت کنند. گذشت زمانی که روس‌ها و انگلیس‌ها ایران را بین خود تقسیم کنند. امروز در این ۴۰ ساله ما شاهد هستیم که به اعتراف دوست و دشمن، ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور جهان است.

وی اضافه کرد: خودباوری ملی از برکاتی است که از ابتدا شعار انقلاب اسلامی بود. اعتماد به نفس، اجرای عدالت و اجرای احکام شریعت نیز از دیگر موارد است که در این ۴۰ سال به دست آمد مطلقاً اجازه داده نخواهد شد که یک قانون در پارلمان و مجلس بر خلاف شرع تصویب شود. مردم استقلال، آزادی و جمهوری مبتنی بر احکام شریعت و اسلام خواستند. امروز این نعمت‌هایی است که پرودگار مرحمت کرده و ما شکرگزار او هستیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی علیه ما هیچ دستاوردی برای دشمن نداشت. سال‌ها جنگ نرم، رسانه‌ای و امپراطوری خبری دشمن علیه ملت ایران کار پیش نبرد. امروز جنگ سومی را آغاز کردند که تلفیقی از جنگ سخت و نرم یعنی فشار آوردن بر ملت ایران است که می‌خواهند ملت را با فشار آوردن وادار به تسلیم کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه راه عقب‌نشینی دشمن، تسلیم شدن در مقابل او نیست، تصریح کرد: به این دلیل که دشمن ما دشمنی است که هرگز دست از دشمنی بر نخواهد داشت و به پیمان‌های او اعتمادی نیست، زیرا قرآن می‌فرماید که آن‌ها میثاق ندارند و به عهد خود پایبند نیستند، ما به آن‌ها بی‌اعتمادیم و تنها راهکار در مقابل دشمن، ایستادگی و مقاومت بوده و این سیگنال، شاخص و علامت بسیار مهمی است که به دشمن داده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی بیان می‌کنند که اگر بخواهیم در این پیمان‌ها بهانه دست دشمن ندهیم باید این قراردادها و کنوانسیون‌ها را امضا کنیم. چه کسی تضمین می‌کند که اگر امضا شد، بهانه دشمن تمام شود؟ مگر مساله هسته‌ای بهانه دشمن نبود؟ بعد از آن مساله موشکی و حقوق بشر را مطرح کردند. چه کسی تضمین می‌کند دشمن با بهانه کردن مسائل بعد همچنان به دشمنی خود ادامه ندهد؟ بیان می‌کنند ما تضمین نمی‌کنیم که با امضای آن‌ها مشکلات اقتصادی حل شود، اگر قرار است حل نشود، قرار است امضای آن‌ها چه ثمره‌ای برای ملت ایران داشته باشد؟

رئیسی اضافه کرد: باید افرادی که این کنوانسیون‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گویند با پیش‌شرط تضمین می‌کنیم که شرط‌های ایران عملی شود، سوال ما این است که ما قانون داخلی تصویب کردیم، در قانون داخلی آمده که در قانون مبارزه با تروریسم، سازمان‌های آزادی‎بخش مستثنی هستند که برای رهایی از ظلم و ستم در کشور خود قیام کنند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: FATF اطلاعیه و بیانیه داد که ما این پیش‌شرط را نمی‌پذیریم و بیان کردند که در قانون داخلی باید این قید را حذف کنید. دولت پیشنهاد و مجلس اصلاح کرد، اینگونه که اگر بر اساس قانون اساسی و مصادیقی که شورای عالی امنیت ملی تعیین می‌کند، جریان‌هایی مصوب شد، آن‌ها استثنا هستند.FATF بیانیه بعدی را داد که اعلام کردیم نباید هیچ قید و شریط در قانون داخلی بخورد.

وی افزود: ما به همه دست اندرکاران به نام انقلاب اسلامی برای حفظ انقلاب و ارزش‌های آن عرض می‌کنیم که باید در این موارد با دقت و حفظ مصالح نظام و ارزش‌های اسلامی وارد شد به نحوی که ملت ایران برخلاف آنچه تاکنون روشش بوده، اگر خواسته به دشمن اعلام کند، حفظ موضع، اقتدار، مقاومت و ایستادگی را اعلام کرده و این برای ما روشن است. تنها راه برای سیگنال دادن به اروپایی‌ها و آمریکای‌ها حفظ اقتدار، نظام و موقعیت انقلاب اسلامی است.

رئیسی با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی، گفت: جوانان و نوجوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هستند و دشمن تصور می‌کرد که نسل سوم و چهارم انقلابی نباشند اما این نسل نشان دادند که از نسل اول کمتر نیستند بلکه بصیرت، در صحنه بودن و اقتدار و عزت‌آفرینی آن‌ها به مراتب برتر است و در این عرصه حضور پررنگ و با معنایی داشتند.

نظرات بینندگان