arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

عمر دایرکت های توییتر ابدی است! / گفتگوهای خصوصی شما برای سال های طولانی بی اجازه ذخیره می شوند

شاید باور نکردنی باشد اما اگر به هر فردی در توییتر دایرکت بدهید، اطلاعات گفتگوهای شما با آن شخص تا سال ها در توییتر ثبت می شود، حتی اگر شما گفتگوهای خود را پاک کرده باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید باور نکردنی باشد اما اگر به هر فردی در توییتر دایرکت بدهید، اطلاعات گفتگوهای شما با آن شخص تا سال ها در توییتر ثبت می شود، حتی اگر شما گفتگوهای خود را پاک کرده باشید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حذف دایرکت در توییتر تقریبا بی معناست، چرا که پیغام های شما برای همیشه در توییتر ثبت می شود. درواقع توییتر پیام های مستقیم و خصوصی شما را برای سال ها حفظ می کند، از جمله پیام هایی که شما و دیگران حذف کرده اید.

اما این همه ماجرا نیست، حتی پیغام های حساب هایی که غیرفعال شده اند یا به حالت تعلیق درآمده اند، برای همیشه ثبت می شود. جالب است که این اشکال از مدت ها پیش در توییتر وجود داشته اما اخیرا رونمایی شده است. مدتی پیش پیام های  دایرکت به راحتی قابل حذف مستقیم بودند، اما قانون توییتر اخیرا تغییر کرده و اکنون توییتر فقط اجازه میدهد تا کاربر پیامهای خود را از حساب کاربریش حذف کند.

 توییتر در این خصوص می گوید: "دیگران در مکالمه هنوز قادر به دیدن پیام های مستقیم یا مکالمات شما هستند ، حتی اگر شما پیام ها را حذف کرده باشید."

اما به نظر می رسد توییتر طی سالهای اخیر کاربران را فریب داده است. چرا که توییتر در بخش سیاست حفظ حریم خصوصی خود می گوید که هر کسی که مایل به ترک سرویس می تواند حساب خود را "غیرفعال" کرده و سپس حذف شود."پس از 30 روز نیز کل حساب از بین می رود(همراه با داده های آن). اما، در آزمایشهای جدید مشخص شده که پیام های دایرکت که از سال ها قبل ارسال شده اند ، از جمله پیام های قدیمی که مرتبط با حساب های معلق یا حذف شده اند، باز هم به راحتی قابل رصد هستند.

این یک "عیب عملکردی" است و تنها یک نقص امنیتی در نظر گرفته نمی شود، این اشکال اجازه می دهد تا هر کسی "بایگانی روشنی" از مکانیسم توییتر در اختیار داشته باشد.

افزون بر این، اشکال مذکور، یک مسئله خطرناک برای  حفظ حریم خصوصی است و به ویژه می تواند کاربرانی با ریسک بالای خطر مانند روزنامه نگاران و فعالان سیاسی را به خطر بیندازد. این مشکل برای توییتر تبعاتی شدید خواهد داشت. برای مثال حفظ پیام های دایرکت برای سال های طولانی ممکن است شرکت توییتر را در ناحیه خاکستری قانون  حفاظت از اطلاعات جدید اروپا قرار دهد.

 

نظرات بینندگان