arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

رئیسیان: لیلا حاتمی در چند روز اسپانیایی یاد گرفت

علیرضا رئیسیان با اشاره به بازی لیلا حاتمی در فیلم «مردی بدون سایه» گفت: حاتمی به تمام جزئیات نقش فکر و دقت می‌کند. در فیلم «مردی بدون سایه» بسیاری از لوکیشن‌ها در اسپانیا گرفته شده است چون می‌دانستم وی برعکس زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به اسپانیایی مسلط نیست می‌خواستم از یک بازیگر خارجی بازی بگیرم اما وی مخالفت کرد و در عین ناباوری ظرف چند روز زبان اسپانیایی یاد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا رئیسیان می‌گوید که دلیل انتخاب لیلا حاتمی به عنوان نقش اصلی زن فیلم‌های عاشقانه‌اش ترکیب زیبایی و نشان دادن شخصیت سرد بدون تظاهر یا بازی تصنعی است.

«مردی بدون سایه» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان است که در سی و هفتمین جشنواره فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت. علیرضا رئیسیان پیش از این در دور سیزدهم جشنواره فجر برای فیلم «سفر» دیپلم افتخار بهترین فیلم اول را از آن خود کرد و در شانزدهمین جشنواره نیز برای فیلم «بانوی اردیبهشت» برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. ضمن این که سه دوره نیز نامزد بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌های اول و دوم بود.

علیرضا رئیسیان درباره موضوع این فیلم سینمایی گفت: این فیلم نگاهی به مشکلات اجتماعی این روزها در جامعه دارد و به یکی از پر بحث‌ترین و رایج‌ترین مسائل که روابط عاطفی و زناشویی است می‌پردازد.

رئیسیان با اشاره به بازیگران فیلم «مردی بدون سایه» عنوان کرد: فیلم چهار بازیگر اصلی و چهار بازیگر فرعی دارد و مانند فیلم‌های قبلی نقش اول زن را به لیلا حاتمی اختصاص دادم و از او در کنار علی مصفا و فرهاد اصلانی بازی گرفتم. در اوایل شروع همکاری در فیلم‌های قبلی با لیلا حاتمی اندکی به مشکل خوردیم اما رفته رفته کار کردن با یکدیگر را آموختیم و حالا بدون مشکل همکاری می‌کنیم. برای انتخاب نقش اصلی بازیگر زن به شخصی فکر می‌کنم که چهره زیبایی داشته باشد و بتوان پلاهای قدیس‌وار از او گرفت. دیدگاهی که در بحث زیبایی شناسی تصویری و پرسونای یک بازیگر دارم در شخصیت وی وجود دارد. کمتر بازیگری وجود دارد شکنندگی و ظرافت یک شخصیت که در عین حال سرد هم است را با یک قدرت درونی داشته باشد و بتواند بدون آنکه تظاهر کند یا بازی تصنعی کند آن را ارائه دهد.

لیلا حاتمی ظرف چند روز زبان اسپانیایی یاد گرفت

این کارگردان با اشاره به بازی لیلا حاتمی در فیلم «مردی بدون سایه» گفت: حاتمی به تمام جزئیات نقش فکر و دقت می‌کند. در فیلم «مردی بدون سایه» بسیاری از لوکیشن‌ها در اسپانیا گرفته شده است چون می‌دانستم وی برعکس زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به اسپانیایی مسلط نیست می‌خواستم از یک بازیگر خارجی بازی بگیرم اما وی مخالفت کرد و در عین ناباوری ظرف چند روز زبان اسپانیایی یاد گرفت.

منبع: پانا

نظرات بینندگان