arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

روبات ژاپنی احتمال « نشت هسته ای» را بررسی می کند

گروهی از پژوهشگران ژاپنی نوعی روبات هوشمند طراحی کرده اند که می تواند احتمال وجود نشت هسته ای را بررسی کند. این روبات هوشمند اخیرا مورد آزمون قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران ژاپنی نوعی روبات هوشمند طراحی کرده اند که می تواند احتمال وجود نشت هسته ای را بررسی کند. این روبات هوشمند اخیرا مورد آزمون قرار گرفته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روبات هوشمند و جدید ژاپنی ها قادر است انواع نشت هسته ای را شناسایی کرده و در نتیجه محیطی امن برای رآکتورهای سوخت هسته ای ایجاد کند. این موضوع به لحاظ امنیتی بسیار مهم است.

این روبات که "دگزستوس" نام دارد، توسط شرکت توکیو الکتریک (TEPCO)،  طراحی شده و در روز 13 فوریه در راکتور واحد 2 نیروگاه فوکوشیما وارد شد تا احتمال وجود نشت در سوخت های هسته ای را ردیابی کند. علت شک و ظن به مشکل در این نیرواه به سال 2011  مرتبط می شود که با وقوع زلزله و سونامی در منطقه فوکوشیما، برخی از کارشناسان احتمال نشت هسته ای را گزارش کردند.

 بنابراین TEPCO با طراحی  تعدادی روبات هوشمند تلاش کرده تا وضعیت رآکتورها را بررسی کند. جالب است بدانید بررسی نشتی رآکتورها کاری بسیار خطرناک است و حتی در این ازمون، تعدادی روبات نیز منهدم شده اند. برای مثال در سال 2017 یک روبات که به رآکتور روی گیره های مخزن چسبیده بود نابود شد.

اما روبات جدید چه ویژگی هایی دارد؟ این روبات یک پا بلندی دارد، چهار اینچ عرض دارد  و کمی بیش از دو پوند وزن. این روبات مجهز به چراغ، دوربین و سنسورهایی است که می توانند دما و تابش را اندازه گیری کنند.

گزارش های اولیه نشان می دهد که می توان با تکیه بر اطلاعات این روبات ها به آینده ای ایمن تر برای تجهیزات هسته ای سراسر جهان امیدوار بود.

 

نظرات بینندگان