arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

تونسی ها با مادورو اعلام همبستگی کردند

جمع کثیری از مردم تونس با حضور در سفارت ونزوئلا در کشورشان، با «نیکولاس مادورو» اعلام همبستگی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تونسی ها با مادورو اعلام همبستگی کردنددر این تجمع، سازمان ها و اتحادیه های غیر دولتی شامل «سازمان ملی حمایت از مقاومت کشورهای عربی و مقابله با عادی سازی و صهیونیسم» و «انجمن حقوق بشر تونس» و نمایندگانی از انجمن کل صنفی کارگری تونس (به عنوان بزرگ ترین سندیکای کارگری) حضور داشتند.
«احمد الکحلاوی» رئیس سازمان ملی حمایت از مقاومت کشورهای عربی در این باره گفت: امروز بار دیگر با ملت و رهبران ملی این کشور تجدید میثاق کردیم و به آنها می گوییم: ما هرگز از حمایت ملت ونزوئلا دست نخواهیم کشید، کسانی که همواره از ملت های عرب و آرمان هایشان حمایت کرده اند.
الحکلاوی افزود: ونزوئلا هم چون تونس اکنون با استعمار، امپریالیسم و صهیونیسم دست به گریبان است و ما در یک جبهه قرار داریم و دارای دشمن یکسانی هستیم.
وی اضافه کرد: علیه این دشمن مشترک، دست در دست هم می دهیم و جمهوری ونزوئلا که حق است، بر باطل پیروز خواهد شد، چرا که ما در مسیر آزادی علیه بردگی قرار داریم.
در همین حال، «کارلوس رافائل واریا تورتوس» سفیر ونزوئلا در تونس قاطعانه هرگونه دخالت آمریکا در امور داخلی کشورش را رد کرد.
وی افزود: دولت و مردم ونزوئلا که در مقابل قلدری های آمریکا ایستاده اند، امروز بیش از گذشته توانایی مقابله با این توطئه های جدید و خنثی سازی آن را دارند و حافظ حاکمیت و ثبات کشورشان هستند.
تورتوس با تکرار اظهارات مادور که هدف امپریالیسم بویژه آمریکا را چپاول ثروت ونزوئلا اعلام کرد، گفت: هدف دشمنان کشورمان، به یغما بردن ثروت ها و تغییر مواضع راهبردی ماست و آن چه بیش از هرچیز آنها را آزار می دهد، استقلال آزادی خواهانه در تاریخ ونزوئلا است.
ونزوئلا از سال 23 ژانویه (3 بهمن) که در آن «خوان گوایدو» رییس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رییس جمهوری موقت معرفی کرد، بحرانی است.
پس از آن، آمریکا و به پیروی از آن کانادا، آرژانتین، برزیل و برخی کشورهای غربی، گوایدو را به عنوان رییس جمهوری دولت انتقالی به رسمیت شناختند.
در مقابل،ایران، روسیه، ترکیه، بولیوی و کوبا، با کودتا خواندن این اقدام گوایدو، از مادورو حمایت کردند.
مادورو 10 ژانویه (20 دی ماه)گذشته برای یک دوره شش ساله دیگر سوگند ریاست جمهوری خورد.
وی چندی پیش گوایدو را بازیچه آمریکا دانست و اعلام کرد: دیر یا زود، رئیس مجلس ملی باید در برابر دستگاه عدالت و قانون حاضر شود، چرا که او قانون اساسی را به تمسخر گرفته است

نظرات بینندگان