arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

ابتکار: گفت‌وگو در برخی خانواده‌ها از 2 ساعت به 20 دقیقه رسیده

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امروز تحولات اجتماعی، برخی فناوری‌های نوین و فضای مجازی آسیب‌هایی به محیط خانواده وارد کرده که نباید به این شکل باشد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابتکار: گفت‌وگو در برخی خانواده‌ها از 2 ساعت به 20 دقیقه رسیدهمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امروز تحولات اجتماعی، برخی فناوری‌های نوین و فضای مجازی آسیب‌هایی به محیط خانواده وارد کرده که نباید به این شکل باشد.

به گزارش تسنیم، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست گفت‌وگوی ملی خانواده در سالن غدیر استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی یک افق‌گشایی مهم در راستای مشکلات مختلف در دستور کار قرار داده و انجام دادیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت دولت همواره پیگیر است تا اهداف و سیاست‌ها را در ابعاد مختلف به تحقق برساند و در این راستا موضوع خانواده یکی از موضوعات و مسائل اجتماعی مهم به‌شمار می‌رود که در این جهت طرح "گفت‌وگوی ملی خانواده" را اجرایی کردیم.

ابتکار با بیان اینکه خانواده یک نهاد حمایتی برای هر انسانی به‌شمار می‌رود افزود: امروز فضای خانواده در کوران تحولات سیاسی و اجتماعی عصر معاصر و بسیاری از تحولات و فناوری‌های نوین درگیر شده که برخی از این فناوری‌های نوین، بنیان خانواده را با چالش روبه‌رو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا از مشکلات و چالش‌های مربوط به خانواده رنج می‌برند و ما نباید اجازه بدهیم که مشکلاتی نظیر اعتیاد و مسائل دیگر، نهاد خانواده را متزلزل کند زیرا اعتیاد از تبعات مختلفی نظیر خشونت و جدایی از خانواده نیز برخوردار بوده و یک آسیب جدی است.

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط ‌زیست با اشاره به اینکه دولت برای مسائل اشتغال و معیشت مردم برنامه‌ریزی و اقدام کرده است اما هنوز مشکلات عدیده‌ای وجود دارد گفت: دولت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، راهکارها و برنامه‌های مختلفی ارائه داده و پیگیر است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه وام ازدواج نیز در تمام استان‌ها به‌صورت گسترده توزیع شده است افزود: حمایت از برنامه‌ها و راهکارهای دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های مردم‌نهاد و مؤسسات فرهنگی مختلف جهت حل مشکلات نیز از رویکرد‌های ما به‌شمار می‌رود.

ابتکار به مشکل اختلال ارتباطی در بین خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در بسیاری از فضاهای خانوادگی، سوءتفاهم و تنش وجود دارد که نباید به این شکل باشد و اعضای خانواده‌ها باید با هم، یک ارتباط تحول‌بخش، نویدبخش و سازنده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از جوانان معترض هستند که برخی بزرگترها در خانواده به پیشنهادات و انتقادات آنان بها نمی‌دهند خاطرنشان کرد: امروز ساعت گفت‌وگو در برخی خانواده‌ها از 2 ساعت به 20 دقیقه رسیده و در نهایت منجر به افزایش آمار طلاق و ناسازگاری‌های متعدد شده است.

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط ‌زیست با بیان اینکه بررسی موضوعات مرتبط با خانواده از اهداف اصلی طرح گفت‌وگو ملی خانواده به شمار می‌رود ابراز داشت: این طرح در استان گیلان و بسیاری از استان‌های کشور در حال اجرا است بنابراین تقویت خانواده یک اصل مهم به شمار می‌رود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: تحولات اجتماعی و فناوری‌های نوین، فضای مجازی نباید منجر به از دست رفتن خانواده شود و با وجود اینکه حضور بانوان در جامعه و استفاده از توانایی آنان ضرورت دارد اما آنان در فضای خانواده نیز نقش کلیدی و اساسی دارند.

ابتکار با تأکید بر ضرورت داشتن یک خانواده نشاط‌آور و صمیمی اظهار داشت: ویژگی‌ها و شاخصه‌های خانواده سالم همواره در ستاد ملی زن و خانواده مورد بررسی قرار گرفت که باید به سمت تحقق برنامه‌ها و راه‌حل‌های ارائه شده حرکت کرده و گام‌های مؤثرتری برداریم

نظرات بینندگان