arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: صدها تروریست انتحاری در مرزهای ایران تجهیز شده‌اند / هر لحظه ممکن است اقدام تروریستی دیگری انجام دهند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون درباره حادثه تروریستی زاهدان گفت: باید یک راهبرد صیانتی از نیروها در این منطقه باید شکل گیرد؛ نیاز است هماهنگی های لازم در مرز میان دستگاه های مختلف انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون درباره حادثه تروریستی زاهدان گفت: باید یک راهبرد صیانتی از نیروها در این منطقه باید شکل گیرد؛ نیاز است هماهنگی های لازم در مرز میان دستگاه های مختلف انجام شود.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: برای جلسه امروز مسئولان امنیتی و اطلاعاتی- امنیتی سپاه را دعوت کرده ایم با توجه به اینکه بخش اعظم شهدا از استان اصفهان هستند، مجمع نمایندگان اصفهان نیز در این جلسه حضور دارند.
حشمت‌الله فلاحت پیشه افزود: متاسفانه بخشی از پیش بینی های ما در شرق کشور در حال شکل گیری است؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دو سفر را به استان سیستان و بلوچستان انجام داده است و در این سفر هم چنین مسائلی پیش بینی شده بود؛ حتی برای اولین بار در تاریخ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، جلسه بودجه را دو ماه پیش از تدوین پیش نویس بودجه برگزار کردیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: دو بخش دفاع و مرز را نیز در بودجه داشتیم، از آنجا که آقای نوبخت قول داده بود که در ستاد کل جلسه را برگزار می کند، ما در کمیسیون جلسه دفاع را نداشتیم و جلسه مرز در کمیسیون برگزار شد.
وی اظهار داشت: معتقدیم که دولت در لایحه بودجه یک پنجم نیازهای مرز را پیش بینی کرده است و با این شرایط تنها چیزی که وجود دارد با وجود آنکه سربازان ما با جان فشانی از مرز دفاع می کنند، اما شاهد هستیم که گرفتار یک سری جریانات تروریستی انتحاری می شوند.
وی تصریح کرد: موضوع تروریسم انتحاری به یک راهبرد ایذایی علیه ایران در شرق تبدیل شده است؛ راهبرد ایذایی با هدف اذیت و آزار یک کشور و ایجاد مشغله ذهنی برای مردم و سیاستمداران یک کشور عمل می کند؛ همین موضوع برای ما بسیار مهم و اساسی است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز جلسه ای با این موضوع برگزار می کند؛ با وجود اینکه بخش عمده مسئولان سپاه هم اکنون در منطقه با این موضوع درگیر هستند، این جلسه گذاشته شد؛ مسئولان مربوطه نیز آمده اند و گزارش مربوطه در این جلسه ارائه خواهد شد.
وی گفت: ما معتقدیم یک راهبرد صیانتی از نیروها در این منطقه باید شکل گیرد، حفاظت از نیروهایی که در این شرایط خدمت می کنند و در معرض اقدامات انتحاری قرار می گیرند، بسیار اهمیت دارد؛ نیاز است هماهنگی های لازم در مرز میان دستگاه های مختلف اطلاعاتی، امنیتی و اطلاعاتی انجام شود؛ اگر در بخش هایی از منطقه به عنوان ناامن یا خط قرمز اعلام می شوند، حتما در آن مناطق اقدامات صیانتی بیشتری صورت گیرد.
فلاحت پیشه همچنین اظهار داشت: بخشی از وظیفه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس این است در قالب بودجه در دست بررسی، الزامات دفاعی در مرز را در نظر بگیریم؛ موضوع حائز اهمیت دیگر؛ راهبرد کلی مرز را که هم مرزبانی کشور، هم سپاه پاسداران و هم مرکز پژوهش های مجلس ارائه داده اند، به یک سیاست کلی تبدیل کنیم و با بودجه پایدار به استقبال این سه راهبرد عملیاتی در مرز برویم.
وی ادامه داد: صدها نفر تروریست انتحاری در مرز ما بسیج و تجهیز شده اند و هر لحظه ممکن چنین اقداماتی را صورت دهند؛ جمهوری اسلامی ایران که در فراتر از مرزها امنیت ایجاد کرده است سربازان آن نباید در داخل مرزها قربانی شوند.
این نماینده مجلس گفت: دشمنان هیچ گاه نتوانسته اند در محدوده های عملیاتی کشور ورود و چنین اقداماتی را انجام دهند، نباید سربازان وطن که در بدترین شرایط از مرزها دفاع می کنند اینگونه قربانی شوند؛ بخشی از این اقدام انتحاری در قالب عملیات جاسوسی اطلاعاتی صورت گرفته است یعنی عاملان به این اقدام از نفوذ استفاده کرده اند.

نظرات بینندگان