arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

ویدیو / برشی از تاریخ؛ حمله ژاپن به پرل هاربر در واکنش به تحریم نفتی آمریکا / اتفاقی که سرنوشت جنگ جهانی دوم را تعیین کرد +زیرنویس فارسی

حمله ژاپن به پرل هاربر در 1941 یکی از مهمترین اتفاقاتی است که سرنوشت جنگ جهانی دوم به آن وابسته است. این حمله واکنش ژاپن به تحریم نفتی از سوی آمریکا بود در آن که 21 کشتی و 300 هواپیمای آمریکا را نابود کرد. اما نتیجه این تصمیم برای ژاپن دردناک بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله ژاپن به پرل هاربر در 1941 یکی از مهمترین اتفاقاتی است که سرنوشت جنگ جهانی دوم به آن وابسته است. ژاپن در سده 1800 با «اصلاحات میجی» دوران شکوفایی خود را آغاز کرد اما با یک رکود اقتصادی متوقف شد. این کشور تصمیم گرفت برای منابع بیشتر سرمین های دیگر کشورها را تصرف کند. چین از مهمترین قربانیان بود. ادامه این پیشروی ها اتفاقات و همزمانی آن با جنگ جهانی دوم، منجر به اتحاد ژاپن با آلمان نازی و ایتالیای فاشیستی شد. ژاپن به یک مستعمره فرانسه نیز حمله کرد. آمریکا در واکنش، ژاپن را تحریم نفتی کرد. واکنش متقابل ژاپن یک حمله وحشتناک به پرل هابر بود که 21 کشتی و 300 هواپیمای آمریکا را نابود کرد. اما نتیجه این تصمیم برای ژاپن دردناک بود.

 
 
نظرات بینندگان