arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

هموار شدن راه برای نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده لیبی

رئیس ثبت احوال لیبی از صدور کارت شناسایی برای اعضای خانواده معمر القذافی خبر داد تا بدین ترتیب مهمترین مانع برای نامزدی سیف الإسلام در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برداشته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هموار شدن راه برای نامزدی پسر قذافی در انتخابات آینده لیبیمحمد بالتمر رئیس ثبت احوال لیبی گفت که برای اعضای خانواده معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور کارت شناسایی صادر شده است.

وی ضمن تکذیب هرگونه فشار به سازمان ثبت احوال به منظور صدور کارت شناسایی برای خانواده قذافی از جمله سیف الإسلام القذافی پسر او گفت: سازمان ثبت احوال به دور از گرایشات سیاسی به وظایف خود عمل می کند.

ناظران معتقدند که صدور کارت شناسایی برای سیف الإسلام القذافی یکی از مهمترین موانع نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را از بین می برد.

 

گفتنی است که سیف الإسلام در جریان انقلاب سال 2011 میلادی در لیبی که منجر به سرنگونی معمر القذافی شد دستگیر شد و در جولای سال 2015 میلادی به اعدام محکوم شد اما در نهایت در سال 2017 میلادی از زندان آزاد شد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر القذافی در سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اختلافات و درگیری‌‌های شدید بر سر قدرت است. این اختلافات منجر شده که لیبیایی‌ها نتوانند دولت یکپارچه‌ای در این کشور تشکیل دهند، به‌گونه‌ای که در شرق پارلمان لیبی اداره امور را در دست دارد و در غرب نیز دولت وفاق ملی که نتوانسته از پارلمان رأی اعتماد بگیرد بر سر کار است. این در حالی است که در پی نبود دولت یکپارچه در لیبی این کشور با خلأ امنیتی مواجه است.

نظرات بینندگان