arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

یوتیوب 400 کانال و میلیون ها ویدئو را مسدود کرد

یوتیوب در پاسخ به نگرانی های اخیر تعداد زیادی از کاربران پلتفرم خود، اقدام به مسدودسازی صدها کانال و میلیونها ویدئو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یوتیوب در پاسخ به نگرانی های اخیر تعداد زیادی از کاربران پلتفرم خود، اقدام به مسدودسازی صدها کانال و میلیونها ویدئو کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یوتیوب در راستای مبارزه با خبرهای جعلی، ویدئوهای مستهجن و ...اقدام به بستن صدها کانال کرده است. این در حالی است که طی روزهای گشته، نگرانی ها در مورد محتواهای موجود در یوتیوب شدت گرفته است.

بسیاری از والدین، فعالان حقوق کودک، و.. نگرانی هایی جدی در مورد محتواهای منتشر شده در یوتیوب دارند. عمده نگرانی این افراد به وضعیت ویدئوهایی مرتبط است که کودکان را درگیر می کند. درواقع متاسفانه هنوز هم ویدئوهای مرتبط با آزارها و توهین های جنسی به کودکان کم نیستند و یوتیوب نیز به بستری برای نش این نوع ویدئوها تبدیل شده است.

برخی از کاربران طی روزهای گذشته معترض بودند که یوتیوب روی کامنت های زیر پست ها نیز نظارتی ندارد. کامنت هایی که گاهی به شدت مستهجن و خجالت آور هستند و به طور مشخص کودکان را مخاطب قرار می دهند.

بر همین اساس است که یوتیوب طی 48 ساعت اخیر، اقداماتی متعدد را برای کنترل این وضعیت ترتیب داده است. هدف از این کار ریشه کن کردن وضعیت آزار و توهین به کودکان عنوان شده است.

پیش از این و در سال 2017 نیز یوتیوب وعده داده بود با محتواهای مستهجن مبارزه می کند، باید دید آیا این بار موفق خواهد بود یا مثل دفعه پیش چندان عملکرد رضایت بخشی نخواهد داشت.

 

نظرات بینندگان