arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷

سفیر ایران در عراق: روابط ایران با اقلیم کردستان راهبردی است

ایرج مسجدی در دیدارهای جداگانه در اربیل با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و آقای فاضل میرانی رئیس دفتر سیاسی این حزب در خصوص روابط فیمابین مذاکره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر ایران در عراق: روابط ایران با اقلیم کردستان راهبردی استسفیر ایران در عراق، تاکید کرد: روابط ایران و اقلیم کردستان عراق، روابطی راهبردی است.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی در دیدارهای جداگانه در اربیل با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و آقای فاضل میرانی رئیس دفتر سیاسی این حزب در خصوص روابط فیمابین مذاکره کرد.

سفیر ایران در عراق در دیدار با مسعود بارزانی، روابط موجود ایران و کردستان عراق را روابطی استراتژیک خواند و ضمن اشاره به شرایط مهم اقلیم و برشمردن افق‌های روشن همکاریهای عمیق ایران و عراق اظهار کرد: ایجاد زمینه کار و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی اقلیمدربستر همکاریهای مشترک حاصل می‌شود.سفیر ایران در عراق گفت: سهم قابل توجه تجارت ایران با عراق و روند روبه رشد تجارت کالاهای ایرانی در اقلیم قابل ملاحظه است. ایرج مسجدی افزود: اتصال ظرفیت انتقال گاز ایران به اقلیم و همکاری‌های دوجانبه و توسعه فراگیر فعالیت بخش خصوصی می‌تواند فرصتهای مناسبی را برای افزایش مناسبات ایجاد کند.

دراین دیدار مسعود بارزانی نیز ضمن استقبال از دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعمیق همکاریها گفت: همچنان به لزوم ارتباط مستمر با ایران باور داریم و خواهان افزایش روابط در همه زمینه‌ها هستیم.وی از مساعدت ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و افزود: تمام تلاش و مساعی خود را برای تقویت همکاریها دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق با سفر به اربیل با مقامات مختلف اقلیم کردستان دیدار کرد. وی را در این سفر سرکنسول‌های کشورمان در عراق و وابسته‌های نظامی و فرهنگی همراهی می‌کردند.

نظرات بینندگان