arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

حضور پررنگ غول فناوری ایالات متحده در جنوب شرقی آسیا / افتتاح نخستین مرکز توسعه  فناوری گوگل در سنگاپور

گوگل نخستین مرکز توسعه فناوری خود را در جنوب شرقی آسیا افتتاح می کند. بر اساس گزارش ها این مرکز در فضایی به وسعت 7،200 فوت مربع افتتاح می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گوگل نخستین مرکز توسعه فناوری خود را در جنوب شرقی آسیا افتتاح می کند. بر اساس گزارش ها این مرکز در فضایی به وسعت 7،200 فوت مربع افتتاح می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل این فضای فیزیکی ارائه می دهد تا توسعه دهندگان را در آسیای جنوب شرقی ترغیب کند منابع مورد نیاز برای ساخت محصولات و کسب و کار خود را از طریق گوگل توسعه دهند. این خدمات شامل مواردی مثل دسترسی به تکنولوژی و مهندسین، فروشندگان و فرصت های شبکه سازی است.

سامی کیزیلباش، مدیر برنامه توسعه دهندگان گوگل، گفت: "این مرکز جدید از کارگاه های آموزشی پشتیبانی می کند که گوگل برای توسعه دهندگان در منطقه میزبانی کرده است."

به نظر می رسد این طرح بخشی از رقابت علی بابا و گوگل است. درواقع در میان تلاش های افزایش یافته علی بابا برای ایجاد فضای ابری خود، گوگل نیز پوشش خود را در آسیا و اقیانوسیه افزایش می دهد. درواقع گوگل تاکید کرده تا پایان سال 2019 دو منطقه دیگر برای توسعه فضای ابری در این مراکز فعال می کند.

سنگاپور یکی از کشورهای پیشرو در آسیا است و در نتیجه تیم های مختلفی از شرکت های معتبر جهان مایلند در این کشور سرمایه گذاری کنند. توسعه فضای گوگل در سنگاپور به نفع این کشور است و باعث می شود سودی اقتصادی به سمت این کشور سرازیر شود.افزون بر این، مرکز مذکور فرصتی برای افزایش بینش، مهارت های ارتباطی و فرصت های شبکه سازی با تیم های مختلف را فراهم می کند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات سنگاپور خاطرنشان کرد که این کشور  حداقل 200 هزار شرکت خانگی در حوزه فناوری دارد و دولت نیز تلاش هایی را برای تقویت مهارت های دیجیتالی محلی و رفع نیاز در حوزه ابزارهای دیجیتالی مانند هوش مصنوعی  انجام داده است.

گوگل می گوید، این طرح ، براورد هزینه ای 350 میلیون دلاری را به همراه خواهد داشت. این تاسیسات جدید از افزایش مصرف اینترنت آنلاین آسیا و تکنولوژی یادگیری برای کاهش مصرف انرژی حمایت خواهد کرد. دولت سنگاپور نیز  به دنبال سیستم های مدیریت دولتی در فضای ابری است و در نتیجه از تلاش های گوگل حمایت می کند.

 

 

نظرات بینندگان