arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

چرا کاربران اینترنت نسبت به حریم خصوص خود بی توجهند؟ / از هر 10 آمریکایی یک نفر به امنیت سایبری خود فکر می کند

بر اساس پژوهش های جدید، با وجود این که جهان به شدت در معرض حملات سایبری قرار دارد و هکرها در کمین اطلاعات آنلاین و آفلاین افراد قرار دارند، از هر 10 امریکایی  تنها 1 نفر به امنیت سایبری خود فکر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس پژوهش های جدید، با وجود این که جهان به شدت در معرض حملات سایبری قرار دارد و هکرها در کمین اطلاعات آنلاین و آفلاین افراد قرار دارند، از هر 10 امریکایی  تنها 1 نفر به امنیت سایبری خود فکر می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با وجود این که اکثر آمریکایی ها فکر می کنند روزی قربانی جرایم اینترنتی می شوند، اما هنوز بسیاری از آنها نگران این موضوع نیستند و به امنیت خود فکر نمی کنند.

آیا تا به حال به تمام راه هایی که می تواند باعث شود قربانی یک جرم شوید، فکر کرده اید آیا هر یک از این روش ها را به عنوان یک روش جدی و اجتناب ناپذیر طبقه بندی می کنید؟ در تمامی روش ها باز هم درجاتی از ریسک وجود دارد؛ ریسک سرقت هویت.

بر اساس بررسی های جدید، که روی 2 هزار آمریکایی در سنین بین 18 و 82  سال انجام شده است، سه نفر از چهار آمریکایی (76 درصد) بر این باورند که حملات سایبری اجتناب ناپذیرند و آنها در نهایت قربانی سرقت هویت و جرایم اینترنتی می شوند. با این حال، تقریبا نیمی از (48 درصد) پاسخ دهندگان می گویند که در مورد آن نگران نیستند.

بیش از یک نفر از هر سه نفر (37 درصد) آمریکایی می گویند که آنها حداقل یکبار قربانی جرایم اینترنتی و سرقت هویت شده اند. بسیاری از این افراد قربانی مسائلی مالی و اعتباری (64 درصد)، طلاعات سرقت شده (16 درصد) یا تقلب در کار و مالیات (6 درصد) شده اند.

بیشترین شیوع سرقت هویت نیز به ترتیب در: 1. میشیگان، 2. کالیفرنیا، 3. فلوریدا، 4. مریلند، و 5. نوادا. غرب ویرجینیا و داکوتای جنوبی، رخ داده است.

تنها 32 درصد از قربانیان فکر می کنند که می توانند از این جنایات جلوگیری کرده و سه نفر از چهار قربانیان گفته اند که پس از سرقت هویت یا جرایم اینترنتی، رفتار آنلاین خود را تغییر نداده اند.

برای جلوگیری از سرقت هویت و یا جرایم اینترنتی، تقریبا چهار نفر از پنج (77 درصد) آمریکایی  به حسابهای خود برای پرداخت بدهی های جعلی یا حساب های اعتباری نگاه می کنند. سه نفر از پنج نفر (60 درصد) از کلمه عبور بسیار پیچیده استفاده می کنند و 55 درصد از فایروال ها یا نرم افزار ضد ویروس استفاده می کنند.

تقریبا سه نفر از چهار نفر گفتند که تخلفات اطلاعاتی بالا مانند مشکل فیس بوک، توییتر و نقض های Marriot در سال 2018 موجب تغییر رفتار آنلاین آنها شده است. با همه این ها، بیش از دو سوم از مصرف کنندگان ایالات متحده می گویند دولت باید بیشتر برای حفظ حریم خصوصی داده ها اقدام کند.

 

نظرات بینندگان