arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷

تسریع فعالیت های آمازون در حوزه داروسازی / طرح های 3.5 تریلیون دلار جف بیزوس در راهند

شرکت آمازون که از مدتی پیش در حوزه داروسازی متمرکز شده است، طرح هایی جدید را برای توسعه سریع فعالیت های خود در این حوزه رونمایی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آمازون که از مدتی پیش در حوزه داروسازی متمرکز شده است، طرح هایی جدید را برای توسعه سریع فعالیت های خود در این حوزه رونمایی کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آمازون که از سال 2018 فعالیت هایی گسترده را در حوزه فروش دارو و داروسازی آغاز کرده است، قصد دارد طی برنامه ای فشرده، روند بهره برداری و سوددهی این سرمایه گذاری را آغاز کند.

آمازون طی سال گذشته، کل تیم "PillPack" را با بیش از 800 میلیون دلار خریداری کرده است اما این همه ماجرا نیست و آمازون برای تسلط بر بازار مراقبت های بهداشتی طرح های متعددی دارد که ارزشی 3.5 تریلیون دلاری دارند.

آمازون برای موفقیت این طرح، مدیری جدید انتخاب کرده است. این مدیر نادر کببانی است که پیش از این با آمازون در بخش "آمازون فلکس" همکاری می کرد، هم اکنون مدیریت داروخانه آمازون را بر عهده گرفته است. طبق یک سند داخلی که توسط سی ان بی سی کشف شده است، کببانی که به ایجاد پلت فرمهای متعدد داخلی آمازون کمک کرده است و به عنوان معاون رئیس تدارکات و تجارتهای فلکس  کار می کند، اکنون مسئولیت این پروژه مهم را بر عهده گرفته است.

تسریع فعالیت های آمازون در حوزه داروسازی / طرح های 3.5 تریلیون دلار جف بیزوس در راهند

این اسناد می گوید کل تیم PillPack که آمازون بیش از 800 میلیون دلار  هزینه خریدش را داده است، مستقیما به کببانی گزارش خواهند داد. بر اساس گزارش های اولیه، احتمالا کسب و کار داروخانه پتانسیل مالی زیادی برای آمازون دارد. در ایالات متحده آمریکا، بیش از 4 میلیارد نسخه در سال پیچیده می شود و انتظار میرود که طی چند سال آینده این تعداد به 600 میلیارد افزایش یابد.

بر همین اساس است که آمازون با استفاده از PillPack آمادگی خود را برای گرفتن بخشی از بازار تحویل دارو در ایالات متحده اعلام کرده است.  اما نکته جالب در مورد مدیر جدید آمازون این است که آمازون یکی از پروژه های بلندپروازانه جدید خود را در دست یک مدیر با تجربه در حوزه زنجیره تامین و تدارکات قرار داده که هیچ سابقه ای در زمینه داروسازی یا مراقبت های بهداشتی ندارد. صفحه لینکدین او صرفا به این اطلاعات محدود شده که وی از سال 2017  به عنوان معاون رئيس فلکس فعالیت کرده است.

خرید PillPack یکی از محبوب ترین اقدامات آمازون در صنعت مراقبت های بهداشتی با بودجه ای 3،5 تریلیون دلاری بود. این شرکت برای سال ها فضای داروخانه ها را رصد کرده و البته شروع به استخدام یک تیم ویژه برای این هدف در سال 2017 کرده است.

جاناتان شوارتز، مدیر عامل شرکت CareZone(یک داروسازی اینترنتی)، گفت: "مهم نیست که چقدر مراقبت های بهداشتی پیچیده باشد، مصرف کنندگان داروخانه را فقط به عنوان یکی دیگر از دسته های تجارت الکترونیک مشاهده می کنند. آنها به تجربیات دیجیتال مدرن نیاز دارند. ارائه دهندگان سنتی باید رویکرد خود را نسبت به حفظ مشتری تغییر دهند."

نظرات بینندگان