arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰

تصاویر: بازی ایران-ایتالیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تيم واليبال ايران در آخرين روز رقابت‌هاي جام جهاني واليبال با نتيجه ۳ بر يك مقابل ايتاليا شكست خورد تا ايتاليا براي كسب آخرين سهميه المپيك منتظر نتيجه مسابقه برزيل و ژاپن باشد.

به گزارش سه نسل، تيم ملي‌ واليبال ايران در آخرين روز دوازدهمين دوره رقابت‌هاي جام جهاني واليبال در توكيو به مصاف تيم قدرتمند ايتاليا رفت. ايتاليا پيش از اين ديدار با ۲۱ امتيار و نسبت ست شماري كمتر بعد از برزيل در رده چهارم جدول اين مسابقات جاي داشت. ايتاليا براي كسب سومين سهميه المپيك نياز داشت تا هر سه امتياز اين ديدار را بدست آورد و با نتيجه‌اي بهتر از بازي برزيل مقابل ژاپن تيم ايران را شكست دهد.

 

 

تيم ملي واليبال ايران در آخرين رويارويي رسمي خود با ايتاليا در مقدماتي مسابقات جهاني كه در ايتاليا برگزار ‌شد، در يك ديدار نزديك با نتيجه سه بر دو شكست خورد. همچنين در سه بازي دوستانه‌ اخير كه ايران به همراه ولاسكو با ايتاليا داشته، صاحب دو باخت و يك برد شده بود.

تيم ايران با ۱۲ امتياز در رده هشتم جدول رده‌بندي اين رقابت‌ها جاي داشت. صربستان با همين امتياز و نسبت ست شماري كمتر تيم ايران را تعقيب مي‌كرد. نتيجه آخرين ديدار ايران مقابل ايتاليا و صربستان مقابل امريكا تكليف رتبه هشتم را مشخص مي‌كرد. تيم ايران نياز داشت پايين‌تر از رتبه هشتم نيايد تا در رنكينگ جديد فدراسيون جهاني چند پله صعود كند و اميدوار باشد ميزباني تك مسابقه‌هاي انتخابي جام جهاني را بدست آورد.

تيم ملي واليبال ايران در آغاز اين ديدار از بازيكناني چون امير حسيني، عليرضا نادي، محمدموسوي، فرهاد ظريف، آرش كمالوند و فرهاد نظري افشار در تركيب خود بهره برد. 

 

 

گيم نخست:
هيچ يك از دو تيم نمي‌خواستند قافيه را ببازند و با تمام توان بازي را آغاز كردند. آبشار زيباي بازارگرد اولين امتياز را براي ايران به ارمغان آورد اما بازيكنان با تجربه ايتاليا بلافاصله اختلاف امتياز را به عدد چهار رساندند تا نشان دهند براي كسب سهميه المپيك تنها سه امتياز اين ديدار را مي‌خواهند. بازارگرد پشت خط زن ۳۲ ساله تيم ايران كه در اين رقابت‌ها خوش درخشيد در اين ديدار هم با پروازهاي زيبايش بارها براي ايران امتياز گرفت. محمد موسوي سرعتي زن تيم ايران در آغاز اين ديدار زياد سر حال به نظر نمي‌رسيد و در مقابل حملات حريف نمي‌توانست دفاع خوبي را به نمايش بگذارد. ساواني كاپيتان تيم ايتاليا كاملا بالاتر از دفاعايران آبشار مي‌زد و لاسكو از منطقه دو زمين ايران را نشانه مي‌رفت تا تيم ايران هشت امتياز از ايتاليا عقب بيافتد. مشكل دريافت همچنان گريبان‌گير تيم ايران بود. عليرضا نادي كه نمي‌خواست ايران به راحتي تسليم حريف شود چند دفاع عالي مقابل آبشار‌هاي قدرتي لاسكو به نمايش گذاشت اما ايتاليا كه به جز سرويس در ساير تكنيك‌ها بي‌نقص بودند سرانجام گيم نخست را با امتيازهاي ۲۵-۱۳ به سود خود تمام كرد. 

 

 

گيم دوم:
در آغز گيم دوم تيم ايران و ايتاليا بازي پاياپايي را به نمايش گذاشتند. تدابير ولاسكو كه خيلي خوب مختصات واليبال ايتاليا را مي‌شناخت ايران را دو امتياز از ايتاليا پيش انداخت. امير غفور كه به همراه مهدوي از ابتداي اين گيم به ميدان آمده بود نقش بسزايي در نمايش خوب والبال ايران داشت. ايتاليايي‌ها خوب مي‌دانستند نبايد به شاگردان ولاسكو امتياز بدهند. به همين دليل با جاي گيري خوب و تسلط برگردش توپ و فريب دفاع اول ايران به بازي برگشتند و با اختلاف ۸-۶ از ايران جلو افتادند. پس از وقت استراحت فني اول دو اشتباه فردي از بازيكنان ايران دو امتياز مشكوك را به ايتاليا داد تا اختلاف امتياز به عدد چهار برسد. لاسكو قدرتي زن ايتاليا خط دفاعي ايران را آماج حملات خود قرار داده‌ بود. كمالوند به سختي توپ‌هاي قدرتي حريف را جمع مي‌كرد اما ايتاليا كه كاملا مسلط بر تيم ايران بود همچنان برتري خود را حفظ كرد تا وقت استراحت فني دوم نيز با اختلاف ۳ امتياز به سود ايتاليايي‌ها تمام شود. تيم ايران سرويس‌هاي موجي ساده‌اي را به زمين ايتاليا مي‌فرستاد تا بازيكنان باتجربه ايتاليا مثل الكساندروفي خيلي راحت با پنجه اين توپ‌ها را دفاع كند. تيم ايران اصلا در اندازه‌هاي خود ظاهر نمي‌شد و نشاط و شادابي بازي‌هاي قبلي خود مقابل صربستان و لهستان را نداشت. موسوي همچنان نمايش ضعيفي داشت و نمي‌توانست قدرتي‌زن‌هاي حريف را دفاع كند و اصلا هماهنگ با دفاع كناري تيم ايران نبود. زايدسف بلغاري‌الاصل تيم واليبال ايتاليا سرويس‌هاي تماشايي را به نمايش مي‌گذاشت تا ايتاليا گيم دوم را هم با امتيازهاي ۲۵-۱۷ به سود خود تمام كند. 

 

 

گيم سوم:
ايران گيم سوم را طوفاني آغاز كرد و بلافاصله چهار امتياز از ايران پيش افتاد. اميرغفور سد دفاعي ايتاليا را نابود كرد. ماراتو سرمربي تيم ايتاليا را مجبود شد تا وقت استراحت فني بگيرد. امير غفور پاس‌هاي رو به عقب مهدوي را به امتياز تبديل مي‌كرد و تمركز خط دفاعي ايتاليا را بهم مي‌ريخت. در مقابل آبشارهاي لاسكو و ساواني موجب مي‌شد ايتاليا هم امتياز بگيرد. ايران وقت استراحت فني اول را با اختلاف ۵ امتياز به سود خود تمام كرد. انگار تازه موتور حملات آرش كمالوند روشن شده بود. الكساندروفي بازيكن چپ دست ايتاليا از منطقه دو دفاع اول ايران را فريب مي‌داد تا سه امتياز پياپي براي ايتاليا ثبت شود و اين بار ولاسكو مجبور شود تا وقت استراحت بگيرد. تجربه كاپيتان نادي در اين لحظات به ايران كمك مي‌كرد. اما سرويس‌هاي صد ايتاليا اين تيم را به بازي برگرداند تا در امتياز ۹ به تساوي با ايران برسد. دفاع سه نفره غفور، موسوي و نادي دست قدرتي‌زن‌هاي تيم ايران را بسته بود. غفور بدون ترديد ستاره اين ميدان بود كه سه امتياز را براي ايران به ارمغان آورد. بالاخره بعد از سه بازي لبخند رضايت بر سيماي ولاسكو نقش بست. پوريا فياضي جوانترين بازيكن ايران با تجربه‌تر از بازيكنان نامدار ايتاليا بازي مي‌كرد.

تيم ايران وقت استراحت فني دوم را هم به سود خود تمام كرد. حالا بازي كاملا به سود ايران برگشته بود و اين ملي‌پوشان ايران بودند كه از ايتاليا پيش افتاده بودند. سرمربي ايتاليا كه كاملا مقهور تدابير تانيك و تعويض‌هاي استادش ولاسكو شده‌بود وقت استراحت در‌خواست كرد تا شايد از سرعت بازي ايران كم كند. كريستين ساواني با سرويس‌هاي پرشي مي‌خواست فاصله امتيازها را كم كند اما فرهادظريف ليبروي باهوش ايران اجازه نمي‌داد تا سرويس‌هاي حريف به سادگي در زمين ايران بنشيند. موسوي كه برخلاف دو گيم نخست خوب بازي مي‌كرد با يك آبشار سرعتي ايران امتياز آخرين امتياز را گرفت تا ايران با نتيجه۲۵-۲۰ گيم سوم را به سود خود تمام كند. 

 

 

گيم چهارم:
بازي تماشايي تيم ايران خيلي زود سه امتياز را براي ايران به همراه آورد. دريافت عالي از ظريف و كمالوند و پاس‌هاي عالي و دقيق از مهدوي و آبشار‌هاي تماشايي از غفور و موسوي ايتاليا را به زانو درآورده بود به همين دليل سرمربي جوان ايتاليا وقت استراحت خواست و تيمش را به بازي برگرداند. با چند اشتباه سهوي از دفاع روي تور ايران دو تيم در امتياز ۶ به تساوي رسيدند. زايسف دست كمالوند را خوانده بود و آبشار‌هايش را دفاع مي كرد تا ايتاليا زودتر به امتياز ۸ برسد. سرويس‌هاي پرشي كمالوند به سختي دريافت مي‌شد. ولاسكو امير حسيني و بازارگرد را به مدان فرستاد. ايتاليايي‌ها كه نمي‌خواستد بازي به گيم آخر برسد با تمام توان آبشارهاي فياضي را دفاع مي‌كردند. موسوي سرويس‌هاي بي‌نظيري را به زمين ايتاليا مي‌فرستاد اما تيم حرفه‌اي ايتاليا با دريافت‌هاي خوب و استفاده از اشتباه‌هاي فردي بازيكنان ايران وقت استراحت فني دوم را به سود ايتاليا تمام كرد. ايتاليا ۲امتياز از ايران جلو افتاده بود. نظري افشار يك سرويس پرشي موجي را به زمين ايتاليا فرستاد تا مايكل لاسكو بازهم براي ايتالا امتاز بگيرد. تقابل لاسكو با عليرضا نادي دومين دفاع روي تور اين مسابقات جالب توجه بود. ايران برخلاف شروع خوبش در اين گيم در امتيازهاي پاياني از حريف عقب افتاده بود. ولاسكو وقت استراحت خواست تا از شتابزدگي در تيم ايران بكاهد.

تيم ملي‌واليبال ايران با نتيجه۳بر يك و امتياز‌هاي ( ۲۵-۱۳ ، ۲۵-۱۷، ۲۰-۲۵ و ۲۵-۱۸ ) مقابل ايتاليا شكست خورد.

روسیه قهرمان جام جهانی والیبال شد
تیم روسیه با شكست لهستان برای ششمین بار به مقام قهرمانی جام جهانی والیبال دست یافت.

 

 

به گزارش سه نسل، تیم های روسیه و لهستان در آخرین مسابقه خود در دوازدهمین دوره جام جهانی والیبال از صبح امروز در شهر توكیو به مصاف هم رفتند و در نهایت روسیه با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید.

در این مسابقه حساس و نزدیك روسیه ست های اول، سوم و پنجم را با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۷ بر ۱۵ به سود خود رقم زد و لهستان نیز ست های دوم و چهارم را با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد.

با این نتیجه دو امتیاز به روسیه و یك امتیاز به لهستان رسید تا روسیه با ۲۹امتیاز مقام قهرمانی را از آن خود كند و لهستان هم با ۲۶ امتیاز در مكان دوم ایستاد.

 

 

 

 

این دو تیم روز گذشته كسب سهمیه المپیك ۲۰۱۲ لندن را برای خود قطعی كرده بودند.

این ششمین قهرمانی روسیه در جام جهانی است. این تیم دو بار نیز مدال نقره و دو بار مدال برنز این رقابت ها را نیز به دست آورده است.

روسیه علاوه بر جام جهانی در دیگر رقابت های معتبر والیبال جهان هم افتخارات متعددی كسب كرده است.

سه طلا، سه نقره و سه برنز بازی های المپیك، شش طلا، سه نقره و سه برنز مسابقات قهرمانی جهان، دو طلا، پنج نقره و هفت برنز لیگ جهانی و ۱۲ طلا، سه نقره و پنج برنز مسابقات قهرمانی اروپا دیگر افتخارات مهم تیم روسیه در عرصه والیبال جهان است.

 

 

دوازدهمین دوره مسابقات جام جهانی والیبال از روز ۲۹ آبان ماه در ژاپن آغاز شد و امروز به پایان می رسد.

۱۲ تیم حاضر در این مسابقات در چهار مرحله و به صورت دوره ای با هم مسابقه دادند تا در نهایت سه تیم برتر سهمیه حضور در بازی های المپیك ۲۰۱۲ لندن را به دست بیاورند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
3
3
فکر میکردین یکی پیدا نمیشه این متنو تا ته بخونه !! ویرایشگرتون مرخصیه !!
نظرات بینندگان