arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷

لیفت از اوبر سبقت می گیرد؟ / وقتی یک هشتگ برای دارا خسروشاهی دردسر می سازد

شرکت لیفت مدعی شده که در حوزه سوددهی و درامد از اوبر سبقت گرفته است. این ادعا د رشرایطی مطرح می شود که دو شرکت برای عرضه عمومی سهام اولیه خود در وضعیت رقابت به سر می برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت لیفت مدعی شده که در حوزه سوددهی و درامد از اوبر سبقت گرفته است. این ادعا د رشرایطی مطرح می شود که دو شرکت برای عرضه عمومی سهام اولیه خود در وضعیت رقابت به سر می برند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی پیش هشتگی موسوم به #DeleteUber در شبکه های اجتماعی به راه افتاد که به ادعای لیفت همین موضوع به سوددهی بالاتر لیفت از سال 2017 کمک کرده است و هشتگ ویروسی مذکور باعث شده که کاربران به سمت رقیب اوبر یعنی لیفت تمایل پیدا کنند.

در ماه ژانویه 2017، شبکه های اجتماعی پر شد از هشتگ #DeleteUber  و در نتیجه همین موج باعث شد برخی از کاربران اوبر به شرکت رقیب یعنی لیفت اعتماد بیشتری پیدا کنند.  اکنون لیفت اسنادی را منتشر کرده است که حکایت از نخستین عرضه سهام عمومی این شرکت دارد. موضوعی که به ادعای لیفت به زودی و در سال 2019 به وقوع می پیوندد و می تواند وضعیت سهامداران را به طور کلی متحول کند.

به طور خاص در اوایل سال 2017، زمانی که #DeleteUber در اوج خود بود، در یک دوره زمانی لیفت شاهد بهبود نرخ رشد در درآمد متوسط  ایجاد شده توسط کاربران فعال برنامه خود بود. در همان زمان نیز یکی از مهندسان سابق اوبر یعنی سوزان فاولر در قالب یک پست وبلاگی به فرهنگ شرکت اوبر تاخت و این شرکت را متهم به کم کاری کرد.

در نهایت، تراویس کالانیک، معاون اصلی اوبر، در ماه ژوئن 2017، از مدیر عاملی شرکت اوبر، استعفا داد و به دنبال این رشته رسواییها، شرکت اوبر فشارهای داخلی و خارجی را  نیز متحمل شد، در این شرایط لیفت نهایت سود را از وضعیت موجود برد. افزون بر این ها وضعیت لیفت نسبت به اوبر در خصوص برخی ویژگی ها نیز برتر است. برای مثال لیفت در حوزه ارزش هایی مانند "مسئولیت اجتماعی"  وضعیتی به مراتب برتر از رقیب خود اوبر دارد.

لیفت در بیانیه ای در این خصوص می گوید: "افزون بر این، ارزشهای اصلی ما بر پایه اعتبار، همدلی و حمایت از دیگران متمرکز شده است و اعضای تیم ما را به ابتکار عمل تشویق می کند. این ارزش ها منجر به ایجاد یک فرهنگ سازمانی منحصر به فرد می شود که جامعه ی شگفت انگیز رانندگان، مسافرانو کارکنان را تقویت می کند و به ایجاد لیفت به عنوان یک برند قابل اعتماد و شناخته شده کمک کرده است. ما معتقدیم که  وقاداری بسیاری از کاربران به  لیفت به خاطر ارزش ها، نام تجاری و تعهد ما به مسئولیت اجتماعی است."

در سه ماهه چهارم سال 2018، لیفت دارای 18.6 میلیون کاربر فعال و 1.1 میلیون راننده بود.

 

 

نظرات بینندگان