arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

محسن هاشمی: سال ۹۸ از نظر بودجه‌ای برای مدیریت شهری پایتخت پرچالش است / باید تلاش کنیم تا مدیریت شهری نیازمند شهرفروشی یا استقراض بانکی نشود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز بررسی بودجه ۹۸ شهرداری پایتخت در شورا گفت: سال آینده، سالی پرچالش از نظر بودجه برای مدیریت شهری است و انقباض در منابع به دلیل رکود و انبساط در مصارف به دلیل تورم، مهمترین محور این چالشهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز بررسی بودجه ۹۸ شهرداری پایتخت در شورا گفت: سال آینده، سالی پرچالش از نظر بودجه برای مدیریت شهری است و انقباض در منابع به دلیل رکود و انبساط در مصارف به دلیل تورم، مهمترین محور این چالشهاست.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: تلاش می‌شود تا پیش از پایان سال لایحه بودجه را در شورا تصویب و برای تایید نهایی مراجع قانونی ارسال کنیم.
وی راهکار مقابله با چالش‌های مذکور را کاهش هزینه‌های غیرضروری و اولویت بندی مصارف و پروژه‌های شهری دانست و تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم بودجه‌ای منعطف، واقع بینانه و فراتر از روزمرگی و تامین هزینه‌های جاری اداره شهر را مصوب کنیم.
هاشمی افزود: از شهروندان نیز تقاضا می‌کنیم با مشارکت در مدیریت شهری، به کارآمدی بیشتر اداره شهر یاری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همه به عنوان یک شهروند باید در تامین هزینه‌های اداره شهر از طریق عوارض، درآمد‌های پایدار و جبران هزینه خدمات ارائه شده نقش خود را ایفا کنیم تا مدیریت شهری نیازمند روش‌های پرهزینه تامین مالی، مانند شهر فروشی یا استقراض بانکی نباشد.
وی با بیان اینکه از مدیران شهرداری نیز انتظار می‌رود با درک شرایط دشوار زندگی شهروندان و فضای جامعه، از هرگونه هزینه‌های غیرضروری پرهیز کنند، تاکید کرد: باید استفاده از امکانات بیت المال به نفع اشخاص و برخورداری از رانت جلوگیری شود تا فشار‌های اقتصادی موجود در جامعه با نارضایتی از عملکرد مسئولان توام نشود.
هاشمی افزود: وظیفه شورا در مقام تصویب بودجه و شهرداری در حوزه اجرا این است که با تحمل چالش‌ها و مشکلات، مانع تعطیلی پروژه‌های توسعه شهر از طریق اولویت بندی پروژه‌ها و جلوگیری از بلعیده شدن سهم فعالیت‌های سرمایه گذاری و عمرانی توسط هزینه‌های جاری در بودجه شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به اصحاب رسانه خواستار نقد سازنده و ارائه کمک‌های فکری و کارشناسی از سوی این بخش از جامعه شد تا در این شرایط از آفات متداول در فرایند بودجه ریزی مانند منطقه گرایی یا سهم خواهی بخشی جلوگیری کنند.

نظرات بینندگان